Kdaj uporabljamo oziroma zlorabljamo meditacijo?

Veliko je učenj, da lahko na podzavest vplivamo z meditacijo prek spremenjenih stanj zavesti, ko dosežemo alfa, teta stanje. Vprašanje, ali lahko do neke mere vplivamo na podzavest tudi prek zavesti ali lahko samo prek telesa?

Odvisno, kaj želite spremeniti v podzavesti, pa koliko globoko so vzorci, ki jih hočete v podzavesti spreminjati, ukoreninjeni. Ti problemi, s katerimi se na AEQ-ju ukvarjamo, se pravi kronične bolečine, kronične težave, ki izvirajo iz vzorcev, s katerimi podzavest reagira na dogajanja v okolici ali v telesu te osebe, je mogoče spreminjati s spremembo povezave zavest-telo (AEQ vaje) telo zaradi tega, ker podzavest v sedanjosti neprimerno odreagira na spremembe v telesu. In če sprememb v telesu ne čutimo, ne moremo niti ugotoviti, kje nas podzavest vodi v napačno smer.

Tako je, meditacija sama po sebi ne zmanjšuje senzorne amnezije niti senzorne odtujenosti, ampak nanjo nima posebnega vpliva. Koristna pa je s tega vidika, ker če oseba zna meditirati, se lažje osredotoči na nekaj. Moje izkušnje so pač take, da če so ljudje dolgo časa meditirali, niso zmanjšali senzorne amnezije niti motorne amnezije. Se pravi, probleme v telesu so imeli enake ali pa so bili celo večji, ker so si z meditacijo kupovali čas in se s tem pomirjali, kljub temu da njihovo življenje ni bilo umirjenosti vredno. Ampak so z meditacijo iskali zasilno rešitev, da so se počutili boljše, kljub temu da so imeli neravnovesje v življenju takšno, da način, na katerega živijo, ni dovoljeval sproščenosti.

Kar je pa dobro pri meditaciji, je to, da ko začnejo izvajati vaje, kot so pri AEQ-ju, se lažje osredotočijo na to, kaj delajo in prej ugotovijo, kaj ni v redu in potem hitreje napredujejo.

Seveda je meditacija dobrodošla in nujna, samo problem je, da se je danes večinoma ali pogosto uporablja narobe, zato da se oseba sprosti. Dobro je razumeti, da biti sproščen je plačilo, posledica, da ste sposobni urediti svoje življenje na tak način, da ste lahko sproščeni v tistem trenutku, v katerem se trenutno ste. Kar pa je mogoče le če imate dovolj visoko čustveno zrelost in dovolj visoko učinkovitost, za kompleksnost okolja v katerem ste.

Kaj pomeni učinkovito izražanje čustev? Da najprej dovolj dobro začutite, kako se počutite. Potem, da znate dovolj dobro definirati, kakšne občutke imate v sebi in da imate dovolj visoko čustveno zrelost in učinkovitost, da si zaupate videti, kaj se dejansko dogaja okoli vas ali v vas, da si upate slišati, kaj se govori, kaj govorijo, ne da morate preslišati besede za to, da ne odreagirate, ker imate že vsega poln kufer ali pa vas je strah kaj ziniti zaradi tega, ker bo spet »štala«, pa imam tega že poln kufer, pa ne dá se mi več, pa utrujena sem. To so vse stvari, ki vodijo v to, da enostavno živite v toksičnem okolju, na katero ste  navajeni (SMA), a je še zmeraj neurejeno in kot tako vpliva na telo ki vpliva na prve možgane (trebušna votlina; mimogrede imajo ti možgani toliko nevronov kot pasji možgani), ki vplivajo na druge možgane (tiste med ušesi), kar vpliva na naše počutje in vedenje. In v takem okolju biti sproščen, dejansko ni primerno zato, ker bi bilo treba stvari urediti, da se ne spremenijo v kronične in s tem uničevalne.

Ko pa stanje z dejanji uredite ali pa jih imate bolj urejene, pa imate vedno več pogojev, da se lahko dejansko celostno (holistično) sprostite v tistem okolju, ker je takšno, kot vam celostno ustreza (ne pa da ustreza samo podzavestnim odvisnim odzivom, ustvarjenim v preteklosti, ko nismo mogli doseči spremembe, kljub močnim bolečinam in nelagodju) in se telesu ni treba truditi, da preživite tam, kjer ste. Potem šele pride do tega, da se lahko celostno sprostite, ker je sproščenost rezultat dovolj visoke čustvene učinkovitosti in zrelosti, kar nas zadovolji in ne sili v iskanje načinov, kako pobegniti v iluzijo pred prezahtevno resničnostjo.

Če se z meditacijo sproščate, hkrati pa ne urejujete stvari, ki vas delajo zakrčene, ki vas delajo nesproščene, da jih je vedno manj, potem meditacija vedno bolj postaja beg od resničnosti in v tem primeru je meditacija škodljiva. Če pa z njo krepite svojo sposobnost, da se lahko osredotočite na nekaj ali pa da se osredotočite na nič, kar je tudi del meditacije, in vam to pomaga, da znate bolje prepoznati in bolj učinkovito urediti tisto, kar ni v redu, je pa koristna in primerna (zdrava).

Danes večinoma meditacijo razumejo in uporabljajo za sprostitev tudi, če stvari niso take, kot bi morale biti. To je tako, kot če bi vas močno tiščalo na stranišče, pa bi lahko šli na stranišče, ampak zaradi takega ali drugačnega razloga nočete ali pa ne morete iti, vi bi šli pa meditirat za to, da bi manj čutili, da vas tišči na stranišče. V določeni situaciji, če recimo sedite na letalu ali avtobusu, pa ne morete iti na stranišče, je to smiselno dejanje. Če pa imate možnost, da greste na stranišče in ne greste, raje z meditacijo poskušate pozabiti ali ne čutiti tega, odvrniti misli drugam, potem pa, dolgoročno gledano, vam taka praksa lahko prinese težave z mehurjem in ledvicami.

Iz prihajajoče knjige AEQ somatika.

Preberite še: