KRONIČNE BOLEZNI / STANJA

Boriti se proti bolečini prinese le še več bolečine

Le vztrajno, zavestno, pozorno in radovedno raziskovanje in iskanje lažjega načina izvajanja giba in učinkovito izražanje čustev bolečino odpravi in spremeni mišljenje. 

 

Čutno motorična amnezija in primanjkovanje časa prisilita ljudi, da svojo pozornost usmerijo v prihodnost ali preteklost.

 

Poveča se zavesten nadzor in učinkovitost; pravilneje začnemo uporabljati lastno energijo in čas. Le vztrajno, zavestno, pozorno in radovedno raziskovanje in iskanje lažjega načina izvajanja giba in učinkovito izražanje čustev bolečino odpravi in spremeni mišljenje. Poveča se zavesten nadzor in učinkovitost; pravilneje začnemo uporabljati lastno energijo in čas.

 

Spremembe v načinu življenja, ki so prišle z moderno dobo, so nastale predvsem zaradi izuma parnega stroja in kasnejših s tem povezanih izumov.

PREBERI VEČ »

Ko se pojavi neznana bolečina

Razlog za boleč gib je premajhna urejenost, nadzorovanost in slaba občutenost, na kar vse nas telo opozori.

 

Ob tem pa lahko začnemo razumeti, kako napačen odnos do bolečine imamo. Glavna posledica zmanjševanja pomena učenja in tudi časa, ki ga v življenju namenimo učenju ter raziskovanju, je zmanjševanje sposobnosti daljšanja mišic.

 

S tem se pospešeno zmanjšuje usklajenost krajšanja in daljšanja mišic, ko te izvajajo določen gib. Tako postopoma pride do povečane neurejenosti gibanja, dela in s tem življenja.Neurejenost vodi v neučinkovitost in čedalje močneje vpliva na naše počutje in sposobnosti.

 

Na kaj nas bolečina opozarja

 

Na to smo najprej opozorjeni z nelagodjem in odporom.

PREBERI VEČ »

Diagnoza ankilozirajoči spondilitis

»Z bolečinami v hrbtu se srečujem že dlje časa. Danes ugotavljam, da mi jih je uspevalo čedalje bolj utišati, potisniti v ozadje. AEQ metoda® pa razkrije, da tak način pomeni tudi preslišati sebe.

 

Bolečine so prihajale v različnih časovnih intervalih, nato pa spet izginile. Veliko sem se ukvarjal s športom in telo je bilo močno, vendar so bile prav najpomembnejše mišice zelo šibke, ker sem k športu pristopal na napačen način.

Pred dvema letoma so bolečine postale neznosne. Pojavljale so se predvsem ponoči (v križnem in prsnem delu), čez dan se je še nekako dalo zdržati. Osebni zdravnik me je napotil na rentgen, pregled krvi in MRI. Pregled krvi je pokazal pozitiven HLA-B27, MRI pa potrdila sum na ankilozirajoči spondilitis. Besedo, ki si jo težko zapomniš, še težje pa izgovoriš. Na spletu sem o tem našel veliko zapisov, manj pa, kako se z boleznijo uspešno spopasti.

PREBERI VEČ »

Svojstva bolečine in kronične bolečine

Akutna bolečina nas opozori na poškodbo ali bolezen s pošiljanjem signala v možgane.

 

Včasih poškodba vpliva tako na naša telesna tkiva kot na nevrone v našem sistemu bolečine, vključno s tistimi v naših možganih in hrbtenjači, ter s tem povzroči nevropatsko bolečino. Pojavi se zaradi delovanja nevronov, ki sestavljajo neke vrste zemljevide za bolečino v naših možganih. Točno določena območja v naših možganih za obdelavo informacij predstavljajo zunanje površine našega telesa, imenujejo pa se možganski zemljevidi. Ko se med aktivno vadbo dotaknemo dela telesa, se aktivira točno določen del možganskega zemljevida, ki predstavlja tisti del telesa. Ti zemljevidi površinskih delov našega telesa so organizirani topografsko, kar pomeni, da so sosednja območja telesa na splošno tudi drug ob drugem na zemljevidu.

PREBERI VEČ »

Zmanjšanje in odprava skolioze

Čeprav je skolioza lahko povezana tudi z genetsko sliko, je pri idiopatski skoliozi zelo pomemben dejavnik stres.

 

Osnovni princip delovanja človeškega sistema je sledeč:

 

Naši možgani nadzorujejo mišice na podlagi občutkov, ki iz telesa pridejo v možgane.

Mišice so pritrjene na kosti.

Kosti se premikajo zaradi mišic; ko se mišica skrči oziroma raztegne, se premakne tudi kost, na katero je ta mišica pritrjena. (Razen pri bolezenskih procesih, kot je otroška paraliza, se kosti nikoli ne premikajo neodvisno od mišičnega gibanja.)

Naši možgani se na stres odzivajo z napenjanjem mišičnih skupin v posameznih vzorcih.

PREBERI VEČ »

Učenje AEQ metode® kot pristop k lajšanju in odpravi bolečin

AEQ metodo® , kot proces prekvalifikacije delovanja uma skozi zavestno premikanje mišic, se lahko naučimo. Z znanjem, ki ga pri tem pridobimo, lahko omilimo bolečine zaradi poškodb tako čustvenih kom fizičnih, ki v nas sprožijo reflekse, katerih posledica so (pre)napete mišice. S pomočjo AEQ metode® se naučimo ponovno prevzeti nadzor nad svojimi mišicami in gibi.

 

Spremeniti je potrebno način delovanja možganov

 

Trajne napetosti v mišicah ustvarjajo bolečino, utrujenost, zatekanje sklepov in tkiv ter ukleščenje živcev, toge mišice pa omejijo gibljivost in povzročijo togost ter izkrivljajo držo.

PREBERI VEČ »

Kronična bolečina pripisana zobu časa

Ljudje kronične bolečine pripisujejo zobu časa in se izgovarjajo na staranje. A AEQ metoda®, metoda nežnih zavestnih gibov, tega pojma ne priznava, in na delavnicah razložim, kako učitelji AEQ metode® gibalne bolečine povezujemo s tako imenovano senzorno motorno amnezijo. Poglaviten razlog kroničnih bolečin je postopno slabšanje občutenja telesa, to pa je posledice večjih in manjših poškodb, stresa, skrbi, škodljivih vedenjskih vzorcev in napačnih prepričanj, ki nas omejujejo v lahkotnejšem delovanju in bivanju.

 

Mišice se zaradi senzorno motorne amnezije navadijo biti napete in take tudi ostanejo, ne glede na to, kako jih poskušamo sproščati. Namreč problem je, da jih ne sproščamo zavestno; običajno dolgoročno ne pomagajo načini, kot so raztezanje, masaža, kiropraktika in druge manualne terapije ter tablete proti bolečinam.

PREBERI VEČ »

Poškodbe pri športu

Šport: red, pravila in natančnost

 

Pomen reda, pravil in urejenosti lahko bolje razumemo s primerjavo podobnih športov, recimo teka na dolge proge in hitre hoje.

 

Poškodbe pri teku so pogoste in pričakovane. Tekači zaključujejo kariero praviloma prezgodaj in pogosto trpijo bolečine tudi, ko ne tečejo. Pri hitrohodcih je stanje boljše.

 

Pravila teka ne zahtevajo dobrega nadzora nad izvajanjem gibov, temveč gibanje urejajo proga od starta do cilja, pravilen start, trud, vzdržljivost in moč. Večina verjame, da posebnega učenja tek niti ne potrebuje. Tekač večino časa posveča vzdržljivosti in hitrosti. To povečuje predvsem z utrjevanjem boljšega prenašanja bolečine kot sestavnega dela treninga in tekem. Zavestnega izboljševanja veščine ter večanja znanja je premalo. Profesionalnost je omejena na kontrolo krvi in urina.

 

Ko pa pogledamo hitro hojo, opazimo drug pristop: več pravil za gibanje tekača, učenje giba ter stalen nadzor nad hojo.

PREBERI VEČ »

Boleča menstruacija

Boleča menstruacija, njen izostanek in refleks rdeče luči

• Pri delu z ženskami, ki imajo težave z menstruacijo, opažam dobro izražen in aktiviran refleks rdeče luči

• Ženska ima prenapet trd trebuh, ki ga nikakor ne more sprostiti, naprej potisnjena ramena, vrat in glavo

• Že z nekaj aktivnimi terapijami AEQ metode® se v nekaj tednih izboljša sposobnost sprostiti trebušne mišice

• Bolečine med menstruacijo ponehajo, spet postane redna.

Zaradi boleče menstruacije (dismenoreje) občasno trpi 50 do 90 odstotkov žensk.

Menstrualno bolečino povzročajo krči maternice, ki so podobni krčem med porodom. Maternico sicer ves čas stresajo blagi krči, ne da bi se ženske tega zavedale, med menstruacijo pa so močnejši, še močnejši pa med porodom.

PREBERI VEČ »

Kontrola mišic

Glavni namen učenja boljše kontrole mišic je doseganje mojstrstva. Kontrola mišic vključuje veliko več kot le izboljševanje sposobnosti kontrakcije mišice. Vključuje povečanje sposobnosti sprostitve (daljšanja) mišic, ki je enako  pomembna kot njihova kontrakcija. Omogoča izboljšanje selektivnega nadzora nad mišicami ter posledično razvoj in izboljšanje selektivne uporabe mišic, ki so potrebne za izvedbo giba na najprimernejši način (agonist/antagonist).

 

Tako povečamo učinkovitost porabe energije na dveh nivojih. Pri prvem energijo za kontrakcijo usmerimo samo v agoniste, v drugem nivoju osvobodimo mišice, ki bi se morale v tem istem gibu  podaljšati za doseganje urejene, pravilne mojstrske izvedbe gibanja. Tako povečujemo učinkovitost pretvorbe energije v delo in s tem zmanjšamo entropijo.

PREBERI VEČ »

Glavobol

Obstajajo tri splošne kategorije glavobolov: napetostni (tenzijski) glavobol, sinusni glavobol in migrenski glavobol. Vse tri vrste sprožita dve stanji, ki privedeta do mišične napetosti, tj. poškodba in stres, in vse tri vrste glavobola je običajno mogoče odpraviti z nekaj obiski aktivne terapije AEQ metode®.

Preostanek tega članka obravnava mehanizme napetostnih in sinusnih glavobolov ter migren in opiše sredstva za njihovo sprostitev. Prosimo, upoštevajte, da glavoboli, ki izhajajo iz bolj resnih stanj, kot sta možganski tumor ali encefalitis, ne spadajo v nobeno od treh zgoraj omenjenih kategorij, zato zanje naslednji članek ne velja.

PREBERI VEČ »

Kolki, kolena in stopala

Stopalo in kolk delujeta hkrati. Kaj pa ima pri tem koleno?

 

Koleno je sklep, ki ju povezuje in je gibljivo le v smeri naprej–nazaj, torej se ni sposobno zviti v kateri koli drugi kot. Če stopalo obrnemo v levo ali desno, se koleno ne premakne, je zaklenjeno; premakniti se mora kolk. Stopalo obračamo s kolkom, ki je s trupom povezan prek mišic trupa in hrbtenice. Hrbtenica je sestavljena iz 24 vretenc, ki se vsa obračajo in premikajo. Bolj ko čutimo, nadzorujemo in se zavedamo premikanja trupa in hrbta, bolj svobodno in pravilno lahko premikamo kolk, koleno in stopala. In obratno: manj kot čutimo hrbta, slabša kot je gibljivost trupa in bolj ko smo zategnjeni, bolj trdi in negibljivi so tudi nožni sklepi. Posledično so naše noge manj svobodne, manj učinkovite in manj primerne za opravljanje vsakodnevnih del in nalog.

PREBERI VEČ »

Bolečine računalniške generacije

Vsak dan delam z ljudmi, katerih delo zahteva, da po osem ur dnevno sedijo sključeni nad računalnikom.Večina pove, da zelo težko ves čas sedijo vzravnano: prej ali slej se zalotijo, da so nagnjeni naprej z obrazom daleč pred telesom. Takšna vsakodnevna prisiljena drža počasi a neizbežno obrablja telo in povzroča bolečine; pri zdravniku ponavadi slišimo, da so se pojavile degenerativne spremembe diskov v hrbtenici. Največja težava je sicer običajno to, da se počutimo veliko starejši in bolj utrujeni, kot ustreza naši dejanski starosti.

 

Drža računalniške generacije

Glava potisnjena nekoliko naprej in navzdol je znak poklicne deformacije, ki si jo delijo številni poklici: poznajo jo tajnice, učitelji, računovodje, študenti, računalniški programerji, novinarji in številni drugi.

PREBERI VEČ »

Bolečine v vratu

Ljudje s trdimi vratovi nimajo trdih vratov – imajo trda telesa in običajno močno potlačena aktivna čustva.

 

Vratna vretenca so del hrbtenice, ko nas boli vrat in razglabljamo, od kje bolečine, pa na to radi kar pozabimo. Če ne morete ali ne znate premikati preostalega dela hrbtenice, se vrat zdi omejen in zategnjen. Ko pa se tega naučite, ko vaše telo celotno hrbtenico vključuje v gibanje z lahkoto, hitro ugotovite, ”hm moj vrat postaja mehkejši”. Zdaj tudi zavestno uporabljate vedno večji del telesa. Imate občutek, kot da vaše telo postaja vedno bolj inteligentno, to pa za sabo potegne tudi bistroumnost. Tako je vaš nadzor nad gibi in celotnim gibanjem vedno večji, vedno bolj se zavedate, ali gibe izvajate naravno, ali pa opažate, da boste v to smer morali še kaj storiti.

 

Premikanje vratu ni neodvisno od premikanja celotnega telesa.

 

Gib telesa ni neodvisen od možganskih impulzov.

 

Reakcija možganov je reakcija mene kot osebe.

PREBERI VEČ »

Išias

Tipičen išias je sevajoča bolečina, ki se začne na zadnjici (običajno na eni strani), in ta bolečina se lahko podaljša navzdol po zadnjem delu stegna, tudi v stopalo. Občutki vključujejo otrplost, pekočo bolečino, ki teče od spodnje strani hrbta prek zadnjice in zadnje strani noge ali občutek vročega kabla v nogi. Pred izbruhom išiasa običajno najprej nastopi bolečina v hrbtu. Če seva tudi v sprednji del noge, imate verjetno krče v kvadricepsu. Če gre bolečina ob strani noge, so verjetno prenapete mišice, ki so pritrjene na iliotibialni trak (IT band).

 

Boleče mišice in krči niso vedno išias.

 

Išias spada v kategorijo prenesene bolečine, pri kateri mesto, kjer čutimo bolečino, ni tam, kjer je vzrok za njo. Omenjena bolečina je posledica pritiska na živec.

 

Možgani zaznajo bolečino, kot da bi prihajala iz kraja poteka živca, vzrok pa je v pritisku v izhodišču živca iz hrbtenjače ali nekje vzdolž poti proti stopalu.

PREBERI VEČ »

Boleč hrbet

Vsi, ki jih boli hrbet, bodo pritrdili, koliko trpljenja in odrekanja to pomeni in koliko časa vložijo v izboljšanje.

 

Morda ste poskusili raztezanje, fizioterapijo, masažo, kiropraktiko, akupunkturo, zdravila proti bolečinam ali celo operacijo, vendar nobena od teh metod ni bila nujno uspešna.

 

Izobraževanje na področju AEQ metode® je preizkušeno uspešno. Prinaša vedenje o nas samih, in več kot vemo o sebi, bolje si lahko pomagamo. Spopad z bolečinami v hrbtu lahko naslonimo na znanost, ki se ukvarja s tem, kako možgani čutijo in nadzorujejo mišice. Povezava možganov in mišic namreč deluje kot povratna zanka, podobno kot računalniški sistem: senzorne informacije (občutek) potujejo v možgane in motorična sporočila (gibanje) potujejo do mišic. Čutimo, se premikamo, čutimo, se premikamo.

 

Za bolečino v hrbtu je odgovoren specifičen možganski refleks ali Landau refleks (refleks zelene luči), ki je vzrok večine kroničnih bolečin v hrbtu.

PREBERI VEČ »

Pogrbljena drža

Običajno so vzrok za takšno držo prenapete mišice sprednje strani telesa. To je navada, ki se je v nas ustalila zaradi pretirane prepogoste aktivacije teh mišic, kar se zgodi ob stresu, dolgotrajnem sedenju ali gledanju v ekran.

 

Primeren način za povrnitev vzravnane drže je nadzor nad aktivacijo mišic sprednje strani telesa. Z urjenjem sprostitve odpade tudi potreba, da bi še okrepili hrbtne mišice, saj s pričujočimi z lahkoto vzdržujemo vzravnano držo, vendar le, če odpravimo podzavestno napetost sprednjega dela telesa. Video v linku spodaj je tipičen napačen nasvet, kako stati pravilno, vzravnano in zakaj je težko imeti ramena nevtralno nad kolki. Učitelj v posnetku uči storiti, kar možgani v resnici ne želijo narediti: zategniti ramena nazaj, lopatice stisniti skupaj, dvigniti glavo, sprostiti zadnjico. Mišice zadnjice se naravno usklajujejo z mišicami hrbta in ramen. Možgani, ki nas organizirajo kot sistem, napnejo vse mišice na zadnji strani telesa, ko želimo da je glava dvignjena in so ramena napeta.

PREBERI VEČ »

Rehabilitacija poškodb in AEQ metoda®

Nezgoda nikoli ne počiva, pravi pregovor. Nenadni in nepredvidljivi dogodki lahko botrujejo telesnim poškodbam – vse od zvina, odrgnin, ran in podobnih lažjih poškodb, do težkih, ki nam za vedno zaznamujejo življenje.

 

Glavna pozornost pri rehabilitaciji je namenjena zdravljenju in povrnitvi telesnih struktur v prvotno stanje, kolikor je pač to možno. Z zdravljenjem in oskrbo poškodb in ran se ukvarja travmatologija. Travmatologi poškodbe sanirajo po doktrini, pogosto so uspešni tudi pri zelo hudih poškodbah, ki bi v še ne tako oddaljeni preteklosti bile za pacienta usodne. Statistika kaže, da danes poškodbe predstavljajo petino vseh obolenj.

PREBERI VEČ »

Plantarni fasciitis

Plantarni fasciitis prepoznamo, kot zbadajočo bolečino na spodnji notranji strani pete, ki se lahko širi po stopalnem loku proti prstom. Je posledica poškodb plantarne fascije, vezivne strukture, ki sega od petnice proti prstom in podpira stopalni lok. Vzroki vnetja so pogosta hoja, tek in stanje na trdi podlagi, šport (odbojka, rokomet, nogomet, atletika), skrajšana golenska mišica, nefleksibilna ahilova tetiva, plosko stopalo. Težave se razvijejo postopoma, običajno samo na eni nogi. Posebno boleči so prvi jutranji koraki, čez dan pa se stanje poslabša pri teku, daljši hoji ali dolgotrajnem stanju. Poškodbe plantarne fascije pripeljejo do vnetja sosednjih tkiv in sčasoma do nastanka petnega trna in kalcinacije na petnici. Če poškodb ne saniramo temeljito, se te lahko razvijejo v kronične težave. Zaradi spremenjene mehanike hoje se bolečinam v stopalu pridružijo še težave s koleni, kolki in hrbtenico.

PREBERI VEČ »

Poškodbe in refleks travme

Poškodbe lahko povzročijo refleks travme, ta pa lahko povzroči poškodbe. Kako je to mogoče?

 

Do poškodb lahko pride zaradi udarca ali padca. Ko pričakujemo udarec, se nagonsko obrnemo stran od njega, kar običajno vodi do udarca s strani. Nato se mišice na eni strani telesa okoli območja udarca refleksno skrčijo, da bi pred udarcem ustvarile ščit. Če je udarec dovolj močan ali ustvari dovolj velik »šok«, to krčenje ali napenjanje mišic postane navada. Možgani se vedejo tako, kot da bi se udarec ali poškodba še vedno dogajala. Ko vzorec krčenja mišic postane navada, se v teh mišicah razvije senzorno-motorična amnezija. Pozabimo, kako pravilno čutiti in premikati te mišice. Torej v primeru močnega udarca ali grdega padca nehote pridobimo navado refleksa travme. Mišice na eni strani pasu ostanejo skrčene. Te napete mišice v pasu vlečejo bok proti rebrom, rebra pa proti boku. Običajno to zajema tudi rotacijo hrbtenice. To je ponazorjeno na slikah spodaj:

PREBERI VEČ »

Bolečine v stopalih in kolkih

Bolečine v kolenih, obraba hrustanca, poškodbe meniskusa …

 

Še posebej pri športno aktivnih ljudeh. Med mojimi strankami je velik delež tistih, ki jim je reševanje težav s koleni glavni razlog odločitve učenja AEQ klinične somatike. Pri veliki večini strank opažam enak vzrok za ponavljajoče težave in bolečine v kolenih: močno zategnjeno sredino trupa, angleško „core”, jedro. Ta del telesa, ki povezuje rebra in noge, je močan in stabilen, mišice tega dela pa kot da niso sposobne sprostiti se. Osnovna funkcija jedra je, da premika prsni koš in medenico v vseh smereh približno enako učinkovito. Mišice morajo zato biti sposobne tako kontrakcije kot sprostitve, obenem pa usklajeno in učinkovito premikati trup. Osnovna pomanjkljivosti sodobnega načina življenja, sodobnega treninga ter rehabilitacije je osredotočenost na krepitev mišic in na napredek, ki temelji na trudu ter moči. V luči pogleda na človeka kot na stroj je tak pristop logičen ter daje dobre kratkoročne rezultate. Dolgoročno pa privede do vedno večje zategnjenosti in občutka težkega okornega gibanja.

PREBERI VEČ »

Valgusna deformacija

HALLUX VALGUS

 

Z metodo AEQ smo k temu problemu pristopili širše in globlje, iskali smo v nezavednem. Menimo, da je deformacija nožnega palca posledica dolgoletne spremenjenosti gibalnih vzorcev in odnosa do okolja. Svetujemo gibalne spremembe ter razmislek o odnosu do življenja in okolja.

 

Definicija valgusne deformacije: boleča izboklina, ki otežuje hojo. Nožni palec se pomakne proti malim prstom, sklep se zadebeli in oteče. Moteče so lahko že začetne spremembe, sčasoma pa se stanje še poslabša. Na nastanek deformacije vpliva več dejavnikov – med njimi tudi dedna nagnjenost, saj se v nekaterih družinah pojavlja pogosteje.

 

Vir: https://radioprvi.rtvslo.si/2017/04/ultrazvok-61/

 

Pritiski težnosti

 

PREBERI VEČ »

Hernija diska

Kaj je hernija diska

 

Medvretenčna ploščica je sestavljena iz želatinoznega jedra in vezivnega obroča. Po puberteti se v njej, glede na to, da je ploščica neožiljena in ima zato slabšo sposobnost regeneracije, začnejo dogajati degenerativne spremembe. Kažejo se najprej z izgubo vode, posledično se zmanjša višina medvretenčnih ploščic, pojavijo se lahko tudi razpoke v vezivnem obroču. Skozi te razpoke v vezivnem obroču pa izhaja želatinozno jedro, ki pritiska na živec in to imenujemo hernija diska.

 

Po besedah dr. Vengusta hernija prizadene razmeroma mlade ljudi, najpogosteje se pojavlja med 25. in 45. letom starosti. Do hernije najpogosteje pride zjutraj, ko je ploščica bolje hidrirana in ima tako večjo prostornino. Takrat lahko že preprosto kihanje ali pa to, da vstanemo iz postelje, privede do tega, da želatinozno jedro prodre skozi razpoko. Gre torej za mikropoškodbe oziroma mikropritiske, ki povzročijo pritisk jedra na živec. Preobremenitev prav tako vpliva na večjo pojavnost hernije, poglavitni vzrok pa je v genetskih faktorjih, v slabosti vezivnega tkiva.

PREBERI VEČ »