ŠKODLJIVOST STALNEGA DIHANJA SKOZI USTA

Ob pozornejšem opazovanju mimoidočih boste opazili, da večina diha skozi usta tudi, ko ne jedo ali ne govorijo. Glavni vzroki za to stanje so: pretirana izpostavljenost stimulaciji iz okolja, pogosto aktiviran simpatični odziv živčnega sistema, deregulirano delovanje imunskega sistema, ki vodi v alergije in preobčutljivost na hrano, povečani mandeljni iz žrelnica, kronično vnetje sinusov, pogoste dihalne infekcije, astma, polipi nosne votline, deviacija nosnega septuma.

Zgoraj našteta stanja otežujejo ali onemogočajo dihanje skozi nos, kar osebo prisili na ustno dihanje, ki pa dolgoročno še poslabša zmožnosti in počutje ter kvaliteto življenja. Stalno dihanje skozi usta vodi v vrsto zdravstvenih težav, kot so glavobol, bolezni in vnetja dlesni, pogosta vnetja grla in prehladi, slab zadah, slabše stanje zob, smrčanje in slabša kvaliteta spanja, slabše delovanje prebave in presnove (vetrovi, zgaga, želodčne razjede…), bolezni srca in ožilja.

Stalno dihanje skozi usta vpliva na držo, dvigne težišče telesa in vodi v pogostejše bolečine v hrbtu in medenici. Če do dominantnega ustnega dihanja pride že v otroštvu, le to vpliva na obliko obraza, saj zaradi drugačnega položaja jezika v ustni votlini oseba dobi ožji osrednji del obraza in čeljusti. Brada postaja bolj koničasta in zobje bolj stisnjeni. Hkrati se poveča tudi potreba po zobnem aparatu. Več raziskav je povezalo dominantno dihanje skozi usta z motnjami rasti, manjšo zbranostjo in težjim učenjem ter večjo verjetnostno za ADD in ADHD stanja pri otrocih.

Jasno je, da dihanje omogoča in vpliva na popolnoma vse telesne procese, tako fizične kot umske. Hkrati je dihanje edina osnovna življenjska funkcija, ki jo lahko močno zavestno uravnavamo. A je ravno zaradi tega tudi zelo občutljiva na vplive iz okolja in čustveno dogajanje. To je pomembno imeti na umu, ko iščemo razloge za slabše in nerealno počutje. Urejanje dihanja ter usklajevanje dihanja s strukturo in funkcijo dihalnega sistema mora biti eno od osnovnih področji samozdravljenja in vključeno v terapevtsko delo soudeleženih pri procesu zdravljenja.

Aleš Ernst, učitelj AEQ metode® 5. stopnje

 

Preberite še: