ALEŠ ERNST

učitelj AEQ metode® 5. stopnje

Od klinične somatike do AEQ metode®

Sem Aleš Ernst, rodil sem se leta 1971, z družino živim v Brežicah. V otroštvu sem imel precejšnje težave z motoriko, stabilnostjo, gibljivostjo. Čeprav sem se kolo naučil voziti šele pri petnajstih, sem kmalu začel intenzivno kolesariti, se udeleževati kolesarskih maratonov in ves ta čas kolesa tudi popravljal v svoji trgovini s kolesi.

Aktivno sem kolesaril, tekel, plaval in dvigoval uteži. Sčasoma se mi je v levem kolku pojavila bolečina in se razvila do nevzdržnosti. Ob tem moram povedati, da so mi v otroštvu postavili diagnozo krajše desne noge, temu primerno se mi je slabše razvila desna stran telesa. Zaradi čedalje močnejših bolečin sem prenehal kolesariti ter se preusmeril v dvigovanje uteži in ketlebelov. Pridobil sem ustrezne certifikate ter stranke poučeval o pravilnem delu in gibanju pod obremenitvijo. Ob tem sem začel opažati pomanjkljivosti lastne gibljivosti. Bolečina v kolku, ki se je sprva, ko sem zamenjal šport, umaknila, se je vrnila. Zato sem poiskal medicinsko pomoč, vendar me razlaga vzrokov neznosnih bolečin in ponujene rešitve niso prepričale. Fizikalna terapija, utrjevanje mišic, delo z elastikami, masaže, kiropraktika ter ure meditacij niso imele bistvenega učinka. Preprosto sem se navadil na bolečino.

Šele kasneje, ko sem se začel poglabljati v možne vzroke, sem naletel na razlage delovanja telesa in uma v luči somatike Thomasa Hanne. Ugledal sem možno rešitev za svoje probleme brez invazivnih posegov v telo. Ob branju knjige Marthe Peterson in dopisovanju z njo sem počasi dojel, kaj je pravi razlog moje krajše desne noge in zakaj imam tako trdožive bolečine v levi nogi. Že po nekaj dnevih izvajanja osnovnih vaj sem opazil neverjetno izboljšanje; zato sem želel več. Klinične somatike sem se nato učil pri Marthi Peterson ter drugih strokovnjakih sorodnih področij. Somatski pogled na delovanje uma in telesa mi je omogočil boljšo razlago za vzroke težav, ki postanejo kronične.

Kako vaje klinične somatike učinkujejo na živčno-mišični sistem, sem se imel priložnost podučiti ob nekajletnem delu s strankami. Ob aktivnih terapijah so se mnogim zgodile znatne spremembe in življenje se jim je izboljšalo, a vendarle so se dobrodejni učinki pri večini obdržali le nekaj mesecev. Sčasoma so se vrnili v prejšnje stanje in somatske vaje izvajali le občasno, ko je bolečina postala preveč moteča.

 

Ob proučevanju različnih področij fizike in človeškega gibanja sem bolje razumel, da se je življenje izjemno pohitrilo in da je temu primerna manjša sposobnost zbranosti in prilagodljivost človeka, ki mu hitro življenje omogoča tehnologija. Za tak način življenja potrebujemo veliko energije, a tudi naprave, ki delo opravljajo namesto nas ter nam tako prihranijo čas. Medtem ko si čas odmerjamo racionalno, pa tega ne delamo pri energiji. Naše telo se je skozi evolucijo ter boj za obstanek razvijalo ob pomankanju in boju za energijo. Čas ni bil bistven, danes pa živimo, kot da bi se venomer vozili po avtocesti, kar nam omogoča prihranek časa, hkrati pa pomeni tudi večjo porabo goriva (energije) ter večjo obrabo. Obenem je prilagodljivost, to manipulacijsko polje, ko se zgodi nekaj nepredvidljivega, manjša.

Ko je treba z avtoceste zaviti na makadamsko pot in voziti zlagoma, smo zmedeni in negotovi.
Skorajda pod stresom, čeprav smo kot vrsta preživeli milijone let
in se razvijali v neprilagojenem sovražnem okolju.

Ugotavljam, da nas hitrost ubija dobesedno ali posredno, nas dela napete, trde in toge. Nastaja bolečina, ki opozarja na neučinkovitost. Temeljni namen AEQ metode® je, da si vzamemo čas in opazujemo, kaj počnemo ter ob povečani pozornosti iščemo boljšo rešitev.

Boljša rešitev je tista, kjer z manj truda (energije) naredimo enako ali več kot prej.
Povedano drugače: dvakrat premisli, enkrat naredi.
Kot če bi z avtoceste zavili na poligon spretnostne vožnje.

Globji pogled v somatiko skozi moj lasten razvoj

Pristop in nazori Thomasa Hanne glede zdravilnih procesov za odpravo posledic stresa in travm vsakodnevnega življenja, ki potekajo v naših telesih, so edinstveni tudi po današnjih standardih, kaj šele za družbo v času, ko je Hanna začel prakticirati somatiko.

Njegova predavanja nam dajo obširen vpogled v delovanje njegovega uma in v njegov vsakodnevni navdih. Menim, da nas je nenehoma skušal povezati s samim bistvom, ki nas dela človeške, nas opominjal, kaj pomeni biti človeško bitje.

To pa je nekaj, kar današnja družba na splošno opušča, predvsem zdravniški stroki bi lahko očitali, da nas premalo obravnava kot posamezna človeška bitja, preveč pa kot del statistike za načrtovanje posamezne doktrine. Thomas Hanna je šel še dlje, pred sabo ne vidi zgolj neke osebe, temveč osebo, ki izhaja iz atomov izpred tisočletji. Hanna je opazoval, iz česa smo se razvili, kaj smo doživeli in prestali – pred sabo je videl končni izdelek. Razumel je, zakaj so poiskali njegovo pomoč ali svetovanje. Vedel je, da razlogi za naše bolečine ali težave izhajajo iz našega dednega materiala, čustvenega stanja in okolja, kar je zame ključen dosežek v razumevanju človeka.

Zdravljenje in oskrba ljudi v naši družbi sta se desetkratno izboljšala, znanstveni napredek je izjemno hiter, vendar pa razumevanje človeka kot celovitega živega sistema ni napredovalo, ravno nasprotno. Zdravniki nas gledajo na zelo specifičen, izoliran način, medicina obravnava zgolj dejstva določene bolezni, ki so razvidna pri pacientu. Največkrat so to med drugim težave s hrbtom. In medtem ko se odločajo, kako bodo operirali hrbtenico, mišice, vezi in tetive, predpisujejo protibolečinska in protivnetna zdravila, ki otopijo bolečino in spremenijo delovanje možganov tako, da le-ti po tem občutijo in sporočajo drugačne nevrološke informacije.

V primerjavi s tem je alternativna metoda Hanne zelo osnovna metoda zdravljenja. Seveda je medicinska industrija inteligentna in neverjetno prodorna, seveda rešuje življenja, vendar pa ne raziskuje nekirurških poti zdravljenja niti ne poti brez zdravil.

 

Moja osebna izkušnja zrcali zgornjo trditev in je zato hkrati tudi moje mnenje. Od 23 do 39 leta sem imel stresno službo z veliko odgovornosti, veliko sem delal in sproščanje zjutraj in zvečer ob vikendih ter med dopustom je večinoma pomenilo kolesarjenje. Kolesarjenje sem treniral sam ali pa v družbi. Če na to obdobje gledam s sedanjim znanjem, vem, da si nisem privoščil niti trenutka miru ali sprostitve, čeprav sem takrat mislil drugače. Na kratko, nisem bil v stiku s seboj, s svojo somo. Deset- do štirinajsturni delovnik je načel moje zdravje in imel sem nenehne, čedalje močnejše bolečine v levem kolku in nogi.

To je trajalo približno 10 let. Kolesaril sem in se raztegoval, kot sem to vedno počel, vendar pa to ni več delovalo. Ko je bolečina postajala močnejša in posledice vse bolj neprijetne, sem se zatekal k raznim oblikam pomoči, kot so športna masaža, kiropraktika, refleksologija, reiki in akupunktura. Vse metode so imele svoje koristi in vse so mi pomagale pri sproščanju, vendar pa je bil njihov učinek vedno kratkotrajen.

Somatiko sem začel spoznavati prek bloga Dana Johna, zatem sem se udeležil tudi prve delavnice Američanke Marthe Peterson v Evropi, in tako sem prvič vsaj približno občutil, kako je biti individuum, oseba, soma. Hkrati sem spoznaval, kaj vse sem počel svojemu telesu vsa ta leta. Kaznoval sem se v telovadnici z utežmi, se silil kolesariti, po ves dan sem delal v svoji trgovini, nase sem prevzel ves službeni stres, nato pa ugotovil, da zaradi vsega tega niti ne znam več pravilno dihati in hoditi.

Spoznal sem, da smo mnogo več kot zgolj fizično telo in da preživljamo dneve, ne da bi pomislili tudi na svoje duševno zdravje. In začel sem se zavedati, da ne bi nikomur dovolil, da dela z mano tako, kot sem sam delal s seboj. Zato sem počasi sprejel drugačen pogled in se začel drugače obnašati in gibati; in od takrat se nisem nikoli več ozrl nazaj. En dan učenja somatike in tri aktivne terapije pri Marti v Frankfurtu, vse to je zame naredilo več, kot karkoli kar sem prej poskusil in za to sem, ne samo večno hvaležen, temveč tudi spoštujem metodo Thomasa Hanne, Ob dovolj ponižnosti bom nadaljeval po tej poti in metodo razvijal naprej. Tako kot je Hanna želel.

V predavanjih Thomas Hanna trdi, da smo vsi soma. Vsa živa bitja so soma in vsa imajo notranjo zavest o sebi. Sam sem izgubil svojo notranjo zavest oziroma vsaj stik z njo in nisem edini v taki zagati. In v tej točki ima Hannino delo velik pomen, kajti o samozavedanju nas uči na način, ki ga ni uporabil nihče drug. Dodelal je pristop Moshea Feldenkraisa; spodbuja nas k raziskovanju svobode, ki je del naše some.

Hannova predavanja usmerjajo, kako se ponovno povezati z notranjo zavestjo in se nanjo zanesti. Vse se dogaja že od samega začetka časa, kar je zelo pomembno, kajti somatika nas uči, da se je potrebno vrniti k osnovam in se ponovno naučiti gibanja, se ponovno povezati z lastnimi občutki, naučiti vsega, kar smo znali kot otroci in, kar se meni zdi zelo pomembno, naučiti se, kdo smo ter od kod prihajamo – kako smo se znašli v dani situaciji. Od tu naprej lahko začnete odkrivati, kako napredovati.

Thomasova filozofija je ključnega pomena za naše izobraževanje na tem področju, kajti uči nas, da vidimo svet, kot ga vidi on, da vidimo ljudi, kot jih vidi on, kot some. Resnično čarobnost somatike opazimo šele takrat, ko razumemo ta koncept in če imate v prihodnosti namen nadaljevati izobraževanje za učitelja AEQ metode, morate njegovo filozofijo tudi spoštovati. Med poslušanjem predavanj se naučite dojemati, kako ključni elementi, kot so svoboda, naši možgani, naše duševno stanje in naša miselnost, prispevajo k fizičnemu zdravju. Namreč sodelovanje ni to, da ste prisotni na delavnici gibanja in nekajkrat enostavno dvignete in spustite komolec, preden nadaljujete z naslednjo lekcijo. Potrebno spremembo ustvarijo ozaveščeno gibanje, dovolj dobro občutenje vseh delov mišičnega sistema, učenje upočasnjevanja gibanja, nadzor nad gibanjem in potem počitek in dihanje. Filozofija zaobjema tudi zavedanje, da je verjetno nesreča, ki si jo imel pri treh letih, kriva za šepanje, ali pa da je nezaključeno žalovanje za tragičnim dogodkom najverjetnejši razlog, da je tvoje telo nagnjeno naprej, kot da bi se podzavestno želelo zaščititi. Filozofija somatike je tudi razumevanje, da možgani nadzirajo vse na podlagi občutkov iz telesa, pa če se tega zavedamo ali ne, in da imamo del možganov, ki je starejši od nas oziroma naše fizične starosti in da lahko ta del možganov določa vašo osebnost v precej večji meri, kot pa ste vi pripravljeni priznati. Prav tako smo prav zaradi tega dela možganov živi, kajti uravnava tudi naše dihanje in prebavljanje hrane, in potem so tu še drugi deli, ki nam zagotavljajo ravnotežje (ob ušesu), ki nam omogočajo, da smo enaki kot drugi in da funkcioniramo kot drugi.

 

Zaradi takega razumevanja se klinična somatika in tudi njena naslednica AEQ metoda ločita od ostalih metod, nobena druga ji ni podobna in nobena se toliko ne poglablja v človeka. Na primer, če najamete osebnega trenerja, da vam pomaga pridobiti mišično maso, izoblikovati telo ali izgubiti odvečno težo, vam bo sicer pomagal pri doseganju vašega cilja, a pri tem ne bo upošteval glavnega sistema, ki skrbi za izvedbo vaj – mišično živčnega sistema.

Večina trenerjev vas bo priganjala do vaših skrajnih zmožnosti, a pri tem ne bodo pozorni na izboljšanja povezave med možgani in mišicami.

Še več primerov vam lahko naštejem, še posebej, ker sem štiri leta učil vaje s kettlebelli in sem imel v svojih skupinah športnike, ki so bili okretni in hitri v svoji športni disciplini, zdeli so se zelo močni, a če so se prehitro sklonili, da bi npr. pobrali plastenko vode, so se lahko tako hudo poškodovali, da nekaj tednov niso mogli trenirati ali tekmovati. Poškodbe so bile posledica zategnjenih mišic, le-te pa posledica neupoštevanja vzroka za togost in odsotnosti truda stanje popraviti. Vadeči so skupina ljudi, ki radi šokirajo in pozirajo, kažejo prožnost svojih teles – zdijo se sproščeni in gibčni, a v realnosti imajo nekatere vaje statistično zelo visok delež poškodb. Vidim ljudi, ki nimajo znanja, ignorirajo filozofijo športa, joge ali tai čija. Tudi sam sem spadal v to družbo. Tekmujemo sami s seboj in z drugimi, gremo do skrajnih meja in imamo občutek, kot da nismo dobili ničesar v zameno za ves naš trud. Ko ne moremo ponoviti poze ali vaje, ki smo jo še dan prej naredili brez težav, štejemo to za neuspeh. Thomas Hanna je rekel, da soma obstaja v času in zato ni nujno, da boš to, kar si lahko naredil včeraj, ponovil tudi danes, kajti okolje in pogoji bodo drugačni, prav tako bo soma drugačna – zame je to temeljni razlog razumevanja in prakticiranja ter razvoja Hannine filozofije.

Predstavljajte si, da imate aktivno terapijo s stranko, ki se ne zaveda lastnega telesa in ki niti ne ve, da bi se morala poskušati zavedati ga. Premika se kot lutka in se odziva na vsako vaše navodilo. Ne ve, zakaj premika boke gor in dol, samo premika jih. To je somatika brez upoštevanja njenih osnovnih principov – brezumno, ločeno, neosredotočeno. Skratka nesmiselno. Zato je pri poučevanju somatike najpomembnejša ravno primerno in razumljivo predstaviti njene principe, ki bodo pomagali stranki razumeti, kaj pravzaprav hočete od nje.

Na kratko sem poizkušal prikazati fizični vidik somatike, a tu so še psihološke koristi. Po knjigi Bessla Van Den Kolka telo hrani v spominu somatske gibe in njihove koristi za naše duševno zdravje. Opisuje, da so vsi dogodki in travme, ki jih doživimo v življenju, ujeti v naših telesih, mišicah in umih, vse dokler ne uporabimo učinkovite metode sproščanja ujete neuporabljene energije čustev, ki so jih ti dogodki ustvarili. Ti dogodki in travme variirajo od zelo grozljivih, kot so bojevanje v vojni, spolna zloraba, fizična zloraba, pa do nesreč, ki so fizično vplivale na telo, in tudi vsakodnevnega stresa.

Travme ostanejo ujete v telesu in povzročajo kaos ter napetost vse dokler jih ne sprostite. Vplivajo na delovanje vašega centralnega živčnega sistema, možgani postanejo utrujeni, izčrpani, in vse to vpliva na kakovost vašega življenja. AEQ metoda nudi sistem sproščanja teh napetosti. Napetost, ki jo povzroči neželena travma, se z vsako izvedbo giba po AEQ logiki bolj sprosti in začenja izginjati. Pojavi se nov občutek zavedanja lastnega telesa, raven energije se zviša in s travmo se lahko začnemo ukvarjati tudi na čustvenem nivoju.

Moje dosedanje izkušnje ter moje vse večje znanje o Thomasovih naukih ter dodajanje lastnih spoznanj, s katerimi sem njegovo metodo še izboljšal, ter redno izvajanje AEQ vaj so popolnoma spremenili moj pogled na druge ljudi, in nase. Prej sem nase prevzemal skrbi drugih ljudi, zdaj tega ne počnem več. Moja najbolj uničujoča lastnost je bila tekmovanje s samim seboj do konca mojih moči, zdaj tudi tega ne počnem več in to je bila verjetno največja sprememba, a hkrati tudi najlažja, saj sem imel zagotovilo, da obstajamo tukaj v času, da naše včerajšnje sposobnosti niso nujno tudi današnje in da je to v redu in sprejemljivo. Bodi AEQ metoda® najboljši, kar si lahko ta trenutek – ta pristop uporabljam tudi pri drugih. Postal sem strpnejši in bolj razumevajoč do travm drugih, na svoje pa več ne gledam kot na slabosti.

Počaščen sem, da sem lahko pridobil to znanje in da ga lahko razumem ter izboljšujem, hkrati mi je v veliko zadovoljstvo, da sem lahko del skupnosti, ki s tako strastjo nabira izkušnje in znanje ter ga širi naprej med ljudi, ki si ga želijo ter vse bolj potrebujejo.

Kako do nas?

GPS:  
degrees (DD.dddddd°) 45.912765, 15.592775  
degrees and minutes (DD°MM.mmm’) N 45 54.766, E 15 35.566
degrees, minutes and seconds  (DD°MM’SS.s”) N 45 54 46, E 15 35 34

Stranke, ki jih vodi GPS navigacija opozarjam, naj bodo previdne da jih ne odpelje v Dobovo, kjer je ulica z zelo podobnim imenom (Ulica bratov Gerjovič). Če imate težave z GPS navigacijo, ki vas usmerja v Dobovo vnesite vanjo naslov: Ulica Kozjanskih Borcev 18, Brežice (gostilna pri Mesarju), ki je čisto blizu našega objekta. Google in Apple maps nas najde brez težav, Garmin pa ima s tem velike težave:)

Lokacija

Aleš Ernst, klinična somatika in diferenciacija s.p.
Ulica bratov Gerjevič 1A,
8250 Brežice

Kontakt

Za pomoč in dodatne informacije 030 322 396

Oziroma na email naslov: info@aeq.si

Uradne Ure

Klice sprejemam vsak delovni dan med 9 in 10 uro ter med 14 in 15 uro.