Odnosi so temeljna človekova dejavnost, izmenjava čustvene energije z namenom urejanja, zadovoljevanja, izpolnjevanja, polnjenja, praznjenja, sebe in drugih. O tem je napisano na milijone knjig. Odnosov se začnemo učiti, kopirati v samem začetku življenja.
seminar veščin in tehnik javnega nastopanja in medsebojne komunikacije srednje stopnje
Domača stran » AEQ šolanje » Želim postati AEQ učitelj » Veščine in tehnike javnega nastopanja in medsebojne komunikacije – Seminar 2
Predpogoj za udeležbo na seminar veščin in tehnik javnega nastopanja in medsebojne komunikacije
Na seminar se lahko prijavijo vsi učitelji AEQ metode.
Učiteljica javnega in poslovnega nastopanja:
Nina Smole
Komunikativnost ter velika želja po usvajanju znanj s področja poslovnega nastopanja in komuniciranja so me dobrih 9 let nazaj pripeljale k Anji Križnik Tomažin, s katero še danes tesno sodelujem. Za podjetja in posameznike izvajam delavnice, individualne treninge in predavanja s področja nastopanja in medsebojne komunikacije, kot so: javno in poslovno nastopanje, verodostojna govorica telesa, priprava dobre PPT prezentacije, virtualno nastopanje, komunikacija z orodjem SDI®, asertivna komunikacija, komunikacija s težavnimi sogovorniki, poslovni bonton, tehnike obvladovanja stresa ter učinkovito upravljanje s časom.
Leta 2019 sem pridobila naziv hipnoterapevtke na šoli OHTC (Omni Hypnosys Training Center of Slovenia), ki se izvaja pod mentorstvom Božidarja Grilca. Šolanje mi je omogočilo globlje razumevanje človeške podzavesti in uporabo hipnoze kot orodja za pomoč ljudem pri razreševanju vzorcev, odpravljanju strahov in fobij ter spremembah njihovih neželenih navad.
Leta 2023 pa sem se podala na pot učenja in šolanja ter spreminjanja svojih podzavestnih vzorcev z AEQ metodo, ki mi je omogočila, da sem se globlje zazrla vase, me s tem navdušila in hkrati prizemljila. Po enem letu spoznavanja AEQ metode, preko aktivnih obravnav in programov ter opravljenem certifikatu za učiteljico AEQ metode osnovne stopnje, so se v mojih mislih razvili novi in širši principi razmišljanja, povezovanja in močna želja po drugačnem delovanju, odnosih, gibanju ter spremembi sebe in svoje življenjske poti. Učenje AEQ metode mi omogoča občutenje vse večje svobode v svojem telesu in umu, posledično pa s svojim znanjem in izkušnjami ter zmožnostjo videti posameznika s širše perspektive, lahko pomagam še več ljudem.
Mnenja sem, da vsak AEQ učitelj potrebuje tudi veščine nastopanja in komuniciranja, saj tako svoje usvojeno znanje in izkušnje lahko prenaša svojim strankam na bolj učinkovit, jasen, samozavesten in prepričljiv način, kar je rdeča nit mojih komunikacijskih usposabljanj za AEQ učitelje.
Verjamem, da je vsak človek edinstven in potrebuje svojevrsten pristop dela. Prav zato kot svoje poslanstvo čutim, da se nenehno izobražujem, saj tako osebnostno rastem, hkrati pa s tem nadgrajujem svoje znanje in tehnike dela.
Aleksandra Saša Prelesnik (Sensa)
Na koncu seminarja bom udeležencem pomagal razumeti vpliv njihove SMA in SMO na javno nastopanje in komunikacijo. Z dodatno razlago globokega vpliva podzavesti in travm, ki pomembno vplivajo na uspešnost javnega nastopanja, bodo udeleženci lažje razumeli razloge za odpor do javnega nastopanja in neučinkovito medsebojno komunikacijo.
- Pri 7–8 prijavljenih bom vodil seminar v soboto od 16.00 do 18.00.
- Pri 9–10 prijavljenih bom vodil seminar v soboto od 15.00 do 18.00.
Na ta način bodo vsi udeleženci imeli dovolj časa za analizo in prejem napotkov za izboljšanje.
O seminarju
Na seminarju lahko sodelujete osebno v AEQ centru v Brežicah, ali preko Zoom aplikacije.
Učinkovito nastopanje je veliko več kot zgolj posredovanje informacij. Potrebno se je zavedati, da ni bistveno le, kaj povemo, ampak tudi, kako to povemo.
Naš nastop je v kar 55 % zgrajen iz vizualnosti. Ta pa ne vključuje zgolj videza in način oblačenja govorca, temveč tudi energijo in žar s katerim oseba nastopi, mimiko obraza, sposobnost vzpostavljanja stika s publiko ter ostale elemente naše govorice telesa, ki pogosto povedo več kot besede, celo v tišini. Drugi pomemben del je avditivnost, ki predstavlja kar 38 % našega nastopa. Ta element se izraža skozi ton, jakost in višino glasu ter hitrost govora, ki vplivajo na pestrost ritma in melodije. Sporočilo mora biti povedano jasno in brez mašil, ki zmanjšujejo našo verodostojnost, kredibilnost in strokovnost ter odvračajo pozornost naših poslušalcev. Preostanek, 7 % našega nastopa, predstavlja sporočilo.
To pa ne pomeni, da je sporočilo najmanj pomembno, prav nasprotno, vendar če vizualni in avditivni elementi ne podpirajo našega sporočila, ga poslušalci morda ne bodo dobro sprejeli ali vanj verjeli in s tem si lahko ustvarijo napačen vtis o našem nastopu. Ob tem pa je pomembno imeti dobro strukturo sporočila, ki pritegne, navdušuje in drži pozornost poslušalcev. Naše sporočilo doseže svoj namen šele, ko s svojim pripovedovanjem spodbudimo svoje poslušalce k razmišljanju ali morebitni spremembi načina razmišljanja, dvigu motivacije za spremembo svojih dejanj ali vedenj ter zgradimo trden most medsebojnega zaupanja. To lahko dosežemo z avtentičnim pripovedovanjem zgodb, uporabo relevantnih primerov, retoričnih vprašanj in vključevanjem poslušalcev v svoje pripovedovanje.
Prvi dan seminarja bomo namenili premagovanju ovir pred javnim nastopanjem.
V javnem nastopanju in komunikaciji je zelo pomembna zmožnost osredotočiti se na vsebino, ki jo predstavljamo, za kar potrebujemo jasne in zbrane misli. Misli so namreč tiste, ki upravljajo z našim telesom, glasom in tremo. Trema je sestavni del vsakega nastopa. Gre za naravno reakcijo našega telesa in uma na stresno situacijo ob izpostavljenosti publiki, ki v nas vzbudi občutke neprijetnosti, včasih lahko celo panike, tesnobe ali strahu, ki se pojavijo pred ali med javnim nastopom in vplivajo na našo samozavest ter uspešnost nastopa. Čeprav je trema neprijetna, ni namen, da se je popolnoma znebimo, saj nas obvladljiv nivo treme spodbudi k večji osredotočenosti in pripravljenosti ter tako celo izboljša naš nastop. Je pa premagovanje treme proces, ki zahteva čas in prakso. Pri njenem upravljanju nam je v pomoč in podporo tudi dobra psihična pripravljenost na nastop, ki posameznika mentalno in čustveno pripravi na mirno, stabilno in učinkovito soočenje z izzivi in ovirami, ki jih prinaša javno nastopanje.
Znanja, ki jih AEQ učitelj usvoji 1. dan seminarja so:
Kaj je trema?
Izvor treme
Tehnike za premagovanje in obvladovanje treme
Lastni koraki spodbudnih besed
Spoznavanje čustev skozi lastno mimiko, telo in intonacijo izgovorjenih besed
Moč psihične pripravljenosti na nastop
Premagovanje treme v AEQ studiu
Nastopanja ni mogoče izboljšati brez vaje in analize svojega nastopa, zato vsak nastop udeleženca tudi posnamemo s kamero. Udeleženec od učitelja sproti prejema povratno informacijo o svojem nastopu, svoje posnetke pa naknadno prejme na svoj e-mail, da si jih lahko ogleda ter postopoma nadgrajuje svoje veščine nastopanja.
Predpriprava na seminar 2
Prvi dan seminarja 2 boste snemali podcast v AEQ studiu, in sicer po skupinah, v trojicah, na izbrano tematiko posamezne skupine.
Udeleženci se predhodno razporedite v skupine po tri osebe skupaj, izberite tematiko, o kateri boste govorili v podcastu ter se po potrebi nanjo pripravite. Določite tudi svoje vloge. Eden od udeležencev naj bo voditelj podcasta, ki postavlja vprašanja in se aktivno vključuje v vsebino, s podajanjem svojih znanj in mnenj, druga dva udeleženca pa sta njegova gosta v studiu, ki odgovarjata na vprašanja.
Med snemanjem je za vse udeležence dovoljena uporaba pomagal: lista ali listov, ni pa dovoljeno branje.
Podcast naj traja 30 minut.
Drugi dan seminarja bomo namenili učenju veščin aktivnega poslušanja in podajanja povratne informacije.
Aktivno poslušanje in podajanje povratne informacije sta veščini za učinkovito komunikacijo v zasebnem in poslovnem okolju, pomemben pomen pa imata tudi pri obvladovanju komunikacije s težavnimi sogovorniki. Aktivno poslušanje pomeni namerno usmerjanje pozornosti na sogovornika z namenom popolnega razumevanja sporočila, ki ga posreduje. Gre za pripravljenost in sposobnost zaznavanja ter razumevanja čustev, potreb in želja osebe, s katero komuniciramo. Aktivno poslušanje omogoča, da poslušalec razume informacije iz sogovornikovega zornega kota, ne glede na to, ali se z njim strinja ali ne. Podajanje povratne informacije vključuje izražanje opažanj, mnenj ali občutkov o dejanjih ali vedenjih druge osebe, in sicer na konstruktiven način, ki spodbuja pozitiven razvoj. Redno izmenjevanje tako pozitivnih kot negativnih povratnih informacij, pripomore k doseganju višjih ciljev in večjih uspehov v komunikaciji in medsebojnih odnosih. Pravilno podana povratna informacija pomaga posameznikom razumeti, kaj počnejo dobro in kje se lahko še izboljšajo, kar povečuje njihovo motivacijo in učinkovitost. Kadar je kritika podana ali sprejeta v čustvenem stanju, je neučinkovita in ne doseže željenega namena. Prav zato je ključno, da prilagajamo način in tehniko podajanja povratne informacije, glede na prejemnika, primeren čas in situacijo.
Znanja, ki jih AEQ učitelj usvoji 2. dan seminarja so
- kaj je aktivno poslušanje
- prednosti in priložnosti aktivnega poslušanja
- kaj izgubite, če ne poslušate svojih sogovornikov aktivno
- koraki aktivnega poslušanja
- pomen empatije
- prepoznavanje govorice telesa
- postavljanje pravih vprašanj
- izogibanje besedi »ampak«
- pomen podajanja povratnih informacij
- tehnike podajanja povratne informacije
- učinkovitost podajanja povratnih informacij
- način podajanja povratnih informacij
- povezovanje povratnih informacij s cilji ali pričakovanji
Mnenja o šolanju AEQ metode®
Mnenje o AEQ odnosih® osnovne stopnje, Sabina Musar
Mnenje o AEQ odnosih osnovne stopnje, Tjaša Garin
Odnosi so za človeka nekaj tako samoumevnega, kot je gibanje in dihanje. Smo socialna bitja in posledično stalno v nekem odnosu, vsak trenutek. Nadgradnja AEQ metode z novimi vejami, pred leti »AEQ dihanje« in letos »AEQ odnosi« tako lepo zaokroži bistvo učenja...
Mnenje o seminarju AEQ odnosi osnovna stopnja, Karmen Kovač
V decembru sem se odločila in z veseljem prijavila na seminar AEQ odnosi osnovne stopnje. A bolj ko se je bližal datum pričetka seminarja bolj se je moja podzavest oglašala. Na zavedni ravni sem si želela iti, podzavest bi pa najraje ostala doma in nadaljevala po ustaljeni poti.
Izkušnja in mnenje o seminarju osnovne stopnje, Janez Homšak
Prvotno udeležbe na seminarju AEQ odnosov še nisem planiral. Glede na to, da je bil pričetek šolanja za učitelje AEQ metode višje stopnje, katerega sem se nameraval udeležiti, prestavljen na jesenski čas, sem vedel, da je z namenom tako in se moram najprej udeležiti...
Doživljanje seminarja AEQ odnosov osnovne stopnje, Erik Mlinar
Prvotno udeležbe na seminarju AEQ odnosov še nisem planiral. Glede na to, da je bil pričetek šolanja za učitelje AEQ metode višje stopnje, katerega sem se nameraval udeležiti, prestavljen na jesenski čas, sem vedel, da je z namenom tako in se moram najprej udeležiti...
Mnenje o seminarju AEQ odnosi osnovna stopnja, Anja Jaušovec
Dojemanje že večkrat slišanih stvari se z osebno rastjo bistveno povečuje. Vsaka beseda, vsaki stavek in neverbalna komunikacija dobiva novo sfero in se lepo sestavlja v skupno sestavljanko/sliko, ki jo s stalnim učenjem vedno spreminjamo. Z tokratnim seminarjem bistveno večji vpliv name kot na začetku, ko sem prihajala še le...Preberi več
Mnenje o AEQ odnosih® osnovne stopnje, Gorazd Ažman
Dobro se spomnim, s kakšnimi pričakovanji sem se odzval na najavo nove smeri razvoja AEQ metode. Tako v svojem privatnem življenju, kot pri poslovnem sodelovanju, sem pri sebi z vsako stopnjo izobraževanja vedno znova spoznaval, kako učinkoviteje sodelujem....
Mnenje o AEQ odnosih 1, Lidija Jakljevič
Ljudje nenehno ustvarjamo odnose. Najprej zgradimo odnos s sabo, nato z najbližjimi; starši, sorojenci, starimi starši, širšo družino in kasneje še s prijatelji, sošolci, učitelji, partnerji, otroki, sodelavci, različnimi ljudmi, ki jih spoznavamo v toku življenja. Vsak pomembnejši...
Mnenje o AEQ odnosih® osnovne stopnje, Petra Šmid Seljak
AEQ metoda in njena globina ter povezanost vedenja o življenju, me je zapeljala v nevidni ples, pridobivanja znanj, za katera si v resnici nisem upala niti sanjati, da bi jih lahko dobila kjerkoli. Ne na tak način, kjer so prioritete v iskanju globokih povezav, ki se razširijo...
Mnenje o AEQ odnosih 1.stopnje, Blaž Jurečič
omembnosti odnosov se na zavestni ravni zavedamo vsi. Želimo imeti dober partnerski odnos, v službi, z okolico. Ko si mlad, imaš željo, da bo tvoje življenje, partnerski odnos čisto drugačen od tvojih prednikov. V teoriji nam je vse jasno, potem se »zgodi« življenje.
Mnenje o seminarju za učitelja AEQ odnosov osnovne stopnje, Timotej Ferjan
Tokratni seminar je bil zame osebno najtežji, ker je name tudi najbolj močno pritisnil. Kljub prepričanju, da je danes iluzij precej manj kot jih je bilo v preteklosti je seminar izpostavil in na plano potisnil veliko potlačenega ter mi tako dokazal, da je pred menoj še dolga pot.
Mnenje o seminarju AEQ odnosi osnovna stopnja, Karim Al Saleh
Moram priznati, da je bil seminar AEQ odnosov osnovne stopnje najtežji seminar do zdaj. Razlage so odpirale preteklost in skrite, temne dele sebstva, ki so vse prej kot lahki za sprejeti, in še težje jih je spremeniti. Ko razmislim, koliko časa že kolektivno delujemo narobe...
MAREC 2025
Seminar javnega nastopanja in medsebojne komunikacije srednje stopnje
- 14. MAR - 15. MAR 2025
- Ulica bratov Gerjevič 1a, 8250 Brežice