Spanje med izvajanjem AEQ vaj ima različne vzroke. Najpogostejši fizični razlog je preutrujenost, ki se lahko pojavi v kronični obliki zaradi senzorno-motorične amnezije (SMA) ali senzorno-motorične odtujenosti (SMO). Telo, ki ga izčrpava dnevna naglica, išče olajšanje, in ko jo najde med AEQ vajo, naravno preide v stanje počitka in spanec. Vendar pa je spanec med vajo pogosto tudi znak globlje obrambne reakcije – podzavestne zaščite pred vsem, kar bi vaje lahko razkrile o našem telesu in čustvih.
Spanec lahko deluje kot podzavestna pot uhajanja pred globokimi plastmi občutkov, napetosti in senzorne amnezije, ki se skrivajo v telesu. To je lahko refleksna zavrnitev – kot bi zaprli oči pred čustveno intenzivnim prizorom, ker nas je strah, da bi nas preveč prizadel. Oseba, ki zaspi, običajno zavestno ne prepozna tega mehanizma in njegovo ponavljanje, vendar na ta način zmanjšuje vpliv vaje, ki bi sicer lahko pripomogla k boljši zaznavi telesa in izboljšanju povezave med telesom in zavestjo.
V AEQ metodi zato veliko poudarjamo pomen zavestne prisotnosti. Če želimo izboljšati zaznavanje telesa, je nujno, da smo med vajo popolnoma pri zavesti. Zavestna prisotnost nam omogoča osredotočenost na drobne signale telesa, ki jih pogosto prezremo. Tako kot potrebujemo preciznost in zbranost, ko vstavljamo nit v šivanko, potrebujemo enako osredotočenost pri AEQ vajah, da ostanemo pri gibanju in zaznavamo subtilne informacije, ki nam jih telo sporoča.
Ko smo zavestno prisotni v vsakem gibu, začnemo prepoznavati majhne napetosti in neudobje, ki so lahko znak zakoreninjenih čustvenih vzorcev ali miselnih blokad. S tem postajajo povratne informacije našega telesa dragocena osnova za urejanje teh vzorcev, kar nam omogoča bolj svobodno gibanje in čustveno izražanje. Zavestna prisotnost med vajami nas tudi nauči prepoznavati te signale v vsakdanjem življenju in se na njih zavestno odzivati.
Zavedanje vodi v spoznanja, ta pa v spremembe, do katerih imamo pogosto velik odpor. Zato je logično, da s spanjem med AEQ vajo oviramo dvigovanje zavedanja in tako že v začetnem koraku prekinemo pot v celostno spremembo. Čeprav so te spremembe dolgoročno zelo potrebne, se nam lahko kratkoročno močno upirajo.
Aleš Ernst, avtor AEQ metode