Jure Koščak, Učitelj AEQ metode® 2. stopnje – Odprava vzrokov skolioze

Imeti tako močno, globoko in potrebno znanje, kot je AEQ metoda, je velika odgovornost. Kot prvo, ker lahko pomagamo tako velikemu spektru težav ljudi, kot drugo pa, ker je potrebno pravilno uporabljati vsa orodja – vaje za doseganje sprememb in izboljšanje zdravja.

Skolioza je kot taka, ena izmed zelo neprijetnih stanj telesa. Izkrivljena hrbtenica, kot posledica zunanjih in notranjih pritiskov in neskladij – konfliktov. Tako stanje ustvarjeno z namenom preživetja v okolju, ki te ne sliši, upošteva ali razume. Telo prilagodi strukturo, ker je tako močan pritisk po zadrževanju izražanja čustev, misli in dejanj. Vse z razlogom, da ta otrok ostane sprejet in “varen” v odvisnem odnosu do okolja. Seveda že sami starši imajo stanje zaprte membrane in nezmožnosti čutenja. Zato to odtujenost uma od telesa prenesejo na otroke, katerim pa se telo enostavno ukrivi.

Vse to vpliva na delovanje in proizvajanje življenjske energije v telesu otroka, ki ima tako nižjo energijo in s tem manj moteče delovanje. Seveda pa potem skolioza zavzame toliko več časa in pozornosti na drugi strani z urejanjem pri zdravnikih. Vsa ta energija, čas in pozornost bi bila potrebna za urejanje odnosov, izboljšanja komunikacije, organizacije dneva, časa in razvoj čustvene zrelosti. Tako, proti življenju dogajanje, se seveda nabira nekaj let, dokler telo zdrži vse te pomanjkljivosti v odnosih. Potem se pa ponavadi okoli 12 leta starosti enostavno ukrivi, ker mišice niso več sposobne držati ravnovesja vzravnane hrbtenice.

Kot najstnik sem tudi sam jadral v razburkanih odnosih in med vsemi obveznosti. Dokaj zgodaj pri 12 letih spoznal pornografijo in začel uporabljati ta ventil za sproščanje pritiska iz telesa. A vse to je bilo le začasno. Seveda tudi zlorabljeno. Predvsem pa neprimerno, ker sem kljub sproščanju imel izbruhe. Le ti so bili pripisani hormonom in puberteti. Noben se ni ukvarjal s prehrano, ki v mojem primeru ni bila ustrezna za mladega športnika. Prav tako noben ni preverjal ali niso slučajno zahteve in želje v šoli in športu prevelike in pretežke zame. Saj niso mogli preverjati, ker sami sebe niso čutili od preveč fizičnega dela in zagotovljanja materialne varnosti.

Dandanes bi zagotovo iskali rešitve v urejanju odnosov družine, izboljšanju prehrane, ustreznemu uravnavanju obremenitev v šoli in športu. Prav tako bi se pogovarjali, ker takrat v mojem primeru se sploh nismo. Vse je samo bilo, se samo po sebi dogajalo ter odvijalo. Ker ni bilo znanja. Še manj pa časa in energije za raziskovanje, so tako razlogi vedno bili izraženi v obliki, da “tako pač je”. Z drugačnim in pravim pristopom, kot se ga učim zdaj, zagotovo drugače delujem in urejam moje življenje. Zdaj je raziskovanje, pogovor, poslušnost sebe – telesa, urejanje odnosov, dajanje časa, miru, tišine in pozornosti na visokem nivoju.

Prav tako vplivam in učim stranke, ki se obrnejo name v takih primerih. Načeloma še nisem imel stranke z močno obliko skolioze. Sem pa opazil par primerov, ko so ramena bila v zelo različnih razmerjih. Tako preko pogovora s stranko in vprašanj, ki jih postavljam, dobim sliko od kje je ta

oseba prišla. Kaj se je dogajalo v otroštvu, kakšni so bili odnosi. V enem primeru se je stranka v roku 10 ur vaj in pogovora začela spominjati iz kje prihaja njena močna sovražnost. Mama jo je, ko je bila stara 8 let, na dan poroke njenega očeta (poročil se je z drugo žensko), enostavno zaklenila v sobo v njeni oblekici. Takrat se je izklopila in predala nečutenju sebe. Tako je bila ujeta naslednjih 15 let do srečanja z AEQ metodo. Počasi je začela dojemati kaj se ji je zgodilo in kako močno reakcijo je imela ter jo vzdrževala čez celo otroštvo. Z vajami je lahko začela osvobajati oklep in se povezovati s čutenjem telesa. Rabila je pa veliko razlage, primerov, primerjav, vodenja in spominjanja iz moje strani. V njenem primeru si je zaradi več energija začela dovoljevati biti bolj uspešna in ne več samo majhna ter pridna mravljica. Začela je s projekti, ker je razumela iz kje in kako je bila zaustavljena. Učila se je sprejemati stanje in urejati odnos z mamo, ki je postajal veliko bolj iskren. Tako je postopno napredovala.

S takimi strankami sem imel priložnost spoznavati razloge, primere in zgodbe vplivanja na nastanke skolioze. Povratna pot v naravnanost hrbtenice poteka počasi in sočasno ter vzajemno s spremembami v odnosih. Potrebna je potrpežljivost in rutinsko delo. Seveda to velja tudi zame.

Primeren razvoj skozi opazovanje in učenje mi omogoča napredek glede uporabe vaj in razlag. Branje med vrsticami odgovorov strank in prav tako ozaveščanje, kje se še jaz zatikam. S tem lahko bolj smiselno uporabljam vaje, ki imajo močnejši vpliv na somo. Z razlagami pa usmerjam v učenje in opazovanje. Protokol vaj, ki vplivajo na izravnavanje hrbtenice so vaje, ki jih rabim tudi sam izvajati in razumeti. Več kot jih delam in vodim, več čutim in ozaveščam telesne in nato čustvene vzorce, ki vplivajo na tako stanje. Osnovne AEQ vaje, kot so dvig hrbta, roža, stranski dvig, svileni šal in centriranje medenice se potem dopolnjujejo z miško, ramensko uro in podvajami. Več kot jih sam delam, bolje vodim in več čutim.

Z otroci zaenkrat še nisem imel stika pri vodenju AEQ vaj. Sem sicer že opazil ukrivljene hrbtenice otrok in se pogovoril s starši, ampak še ni bilo nekega primera dela z njimi. Sem pa srečal in se pogovarjal z več ljudmi, ki so se lotevali odprave skolioze ali posledic neurejenosti na povsem invazivne pristope. Taki so tudi imeli konkretne zgodbe iz otroštva, ki so jih dobesedno stisnile v kot. Potem so tako nadaljevali z “reševanjem” v odraslosti. Preko operacij, preveč treninga in na silo. Sem pa opazil pri strankah s katerimi sem delal, senzorno motorno amnezijo v obliki nepovezanosti gibov. Neskladnost, nezmožnost upoštevanja navodil, prehitevanje v gibih, hitenje, nepotrpežljivost, trzanje. Vse to se je postopoma z vajami urejevalo in stanje izboljševalo, da je bila SMA nižja. Dojemanje in sprejemanje, da je za tako stanje potreben čas v obliki procesa in postopnega izboljševanja.

 

Jure Koščak, Učitelj AEQ metode 2.stopnje in AEQ dihanja 1.stopnje

 

Preberite še:

Pritisk. Ključna beseda. Ker smo iz otroštva navajeni na občutek pritiska, ga potem celo življenje poustvarjamo. In naš sistem je izredno domiseln pri ustvarjanju pritiska znotraj telesa ali izven v okolici. Ta navajenost na stres in občutek...