Barbara Mozetič, učiteljica AEQ metode osnovne stopnje – Informacijski vakum

Glavna stran » Domače naloge » Barbara Mozetič, učiteljica AEQ metode osnovne stopnje – Informacijski vakum

Informacijski vakum pomeni pomanjkanje razpoložljivih ali dostopih informacij, kar nam oteži razumevanje situacije, sprejemanje odločitev, reševanje problemov ali izvajanje določenih nalog.

Do tega lahko pride na vseh področjih našega življenja zaradi različnih razlogov,  vključno  z omejenimi raziskavami, slabe, nejasne komunikacije ali pa namernim prikrivanjem informacij. (kot se je dogajalo času covida)

Zaradi informacijskega vakuma lahko pride do napačnih odločitev, špekulacij, opravljanj in govoric.  Prav tako informacijski vakum povečuje občutke nemoči.

Zaradi močno razvite informacijsko-komunikacijske dobe imamo v  današnjih časih sicer na voljo veliko količino dostopnih informacij, pa vendar se veliko ljudi znajde v stiskah in nemoči, ko poskušajo najti informacije, ki jih iščejo za rešitev za svojih problemov ali bolečin.

Reševanje informacijskega vakuma običajno zahteva zbiranje in analizo dodatnih informacij ter izboljšanje načinov komunikacije.

Kljub poplavi dostopnih informacij, ki ponujajo rešitve za vsak problem, ki ga imamo se vedno več ljudi sooča s kroničnimi nerešenimi problemi, težavami ali bolečinami.

Za en problem je na voljo veliko nasprotujočih si informacij, ki ponujajo rešitev. Tisto kar je za eno vejo, način ali metodo zdravilno, druga vidi kot  škodljivo. Tisto, kar za nekoga deluje, drugemu škodi.  Veliko ljudi  v stiski išče hitre rešitve, s katerimi bi odpravili simptome. Gredo k zdravniku, ta jim predpiše zdravila ali drugo terapijo, vendar s tem  le začasno odpravijo težavo/bolečino, ki  se brez da bi odpravili vzroke kmalu povrne ali se pojavijo nove na drugem delu telesa, ker niso odpravili vzroka. Tako se vrtijo v začaranem krogu, brez razumevanja in ustreznih pojasnil, kaj je vzrok njihovih bolečin in kako jih lahko trajno rešijo.

V stiski iščejo rešitve na spletu ali sprašujejo na forumih, kjer pa ljudje pogosto ponujajo rešitve, ki niso preverjene, ki so jih nekje  prebrali, sami pa tega niso preizkusili in to podajajo naprej. Ali pa to kar govorijo in je delovalo za njih, izhaja iz njih, iz njihovega stanja zavesti in ni nujno pravilno za osebo, ki išče rešitve. Veliko ljudi slepo sledi temu, kar jim nekdo priporoča da deluje, brez razmišljanja. Zaradi SMA, SMO, SMI nimajo stika s svojim telesom in občutki, da bi v telesu jasno začutili, če je to prava rešitev zanje. Tako si lahko naredijo več škode kot koristi. Iščejo rešitelja zunaj in slepo verjamejo, neki nepreverjeni informaciji ali »avtoriteti«  So, kot list v vetru, ki ga odnaša sem in tja kamor piha veter. Skačejo iz ene metode na drugo, iz enih zdravil na druge, pa še vedno ne rešijo problema.

Ker se ljudje ne zavedajo dejanskih vzrokov iščejo hitre rešitve za odpravo simptomov. Pridobijo informacije in se »vržejo noter«. Nekateri iščejo rešitve in poskušajo stvari, ki so »moderne« in dobro propagirane.

Na misel mi pride primer »modernega« potapljanja v ledeno vodo. Ker so prebrali, da je to »zdravo« veliko ljudi slepo, ponosno  sledi metodi. Verjamejo, da s tem delajo velike korake k spremembi, k odpravljanju težav in izboljševanju svojega življenja. Zaradi informacijskega vakuma verjamejo, da  z namakanjem v  ledeni vodi premagujejo samega sebe ali se sproščajo. V bistvu pa  čutijo trenutno olajšanje ne pa tudi sproščenosti telesa in s tem tudi ne dvigujejo čustvene zrelosti. Na dolgi rok torej ne rešujejo svojih problemov ampak postajajo vedno bolj odvisni od potapljanja v ledeni vodi, kjer sproščajo višek potencialne energije. Namesto, da bi jo usmerili v urejanje življenja, dosežejo trenutno olajšanje. Hladna voda jim vzame veliko energije. Tam se utrudijo in potem nimajo želje in potrebe po reševanju problemov.  Postanejo odvisni od potapljanja v hladno vodo in se vrtijo v začaranem krogu. Njihovi dejanski problemi pa ostajajo nerešeni, ker kljub premagovanju samega sebe ne dvigujejo čustvene zrelosti in ne dosegajo večje sproščenosti.

Pri AEQ metodi me je najprej pritegnilo in nato prepričalo ravno to, da deluje v smeri, zmanjševanja oz. odpravljanja informacijskega vakuma, saj s primerno razlago razumemo, kaj se nam dogaja, kaj je vzrok naših kroničnih težav in v  kombinaciji  z vajami ponuja učinkovito orodje, s katerim začnemo bolj čutiti svoje telo, bolje zaznavamo kaj se dogaja v nas in kaj se dogaja zunaj nas ter kakšni so naši odnosi.

Z vajami zmanjšujemo motorno odtujenost zato nam je postopoma lažje narediti nekaj drugače, bolj kreativno kot običajno. Vaje zmanjšujejo upor podzavestnega vpliva.   Bistveno pa je, da to kar preko vaj opazimo, da nas moti, ovira ogroža ali omejuje začnemo urejati v sebi, v odnosih in okolici. Na ta način zmanjšujemo težave in urejamo svoje življenje. S povečevanjem čustvene zrelosti in učinkovitosti zmanjšujemo nemoč, ki je eden glavnih vzrokov za kronične težave.   Vedno znova slišimo, da vaje same ne zadostujejo. Potrebna je  sprememba vedenja in delovanja, kar  spreminja naše življenje. Vaje pa nam olajšujejo spremembo vedenja.

Da nebi prišlo do informacijskega vakuma ali da bi ga čimprej opazili je pomembno, da AEQ učitelji pri učenju drugih, z občutkom odgovornosti podajamo  jasne in razumljive razlage. Tako udeleženci dovolj dobro razumejo vzroke za svoje kronične težave. Pomembno je, da učimo AEQ vaje v živo in ne preko posnetkov, saj le na ta način preko opazovanja udeležencev pravočasno opazimo ali izvajajo gibe po naših navodilih in  lahko takoj z dodatno razlago odpravljamo informacijski vakum. Prav tako moramo biti pozorni na besede udeležencev, ki kažejo na njihovo stanje, čutenje sebe  in način razmišljanja. Preko udeležencev lahko vidimo ali sta naša razlaga in navodila za izvedbo giba dovolj jasna in učinkovita in se preko izkušenj ter odziva udeležencev učimo izboljševati na tem področju.

Če vsi delajo prav in samo  posameznik dela drugače kot smo dali navodilo potem je verjetno, da je problem na njegovi strani in takrat mu z opazovanjem in  ponovitvijo jasnega navodila, z dotikom ali s  kreativnostjo pomagamo, da razume izvedbo giba.

Če pa vsi delajo drugače kot smo mi mislili, da smo podali navodila potem  je problem na naši strani in naša navodila niso bila dovolj jasna. Učitelji preko učenja drugih najbolj zmanjšujemo svojo SMO in zvišujemo čustveno zrelost in učinkovitost.

Do informacijskega vakuma pogosto prihaja tudi v naših medsebojnih odnosih zato je prav tu zelo pomembna jasna, razumljiva in spoštljiva komunikacija. Dobra komunikacija zmanjšuje informacijski vakum, konflikte in občutke nemoči v odnosih.

Velikokrat sem se znašla v konfliktih, nemoči ali bolečih občutkih ravno zaradi napačnega interpretiranja izrečenega. Včasih čisto neka običajna izjava ali vprašanje v drugem ali v meni sproži pretiran odziv, bolečino, jezo, zamero, užaljenost ali katero drugo neprijetno čustvo zato se mi zdi tako zelo pomembno, da smo v odnosih odprti za učenje. Da smo odprti za učenje z drugo osebo, ko nas neka izjava ali dejanje zaboli, sproži v nas neprijetne občutke, nas moti, ovira ali omejuje. Da smo pripravljeni preveriti pri drugi osebi, če smo jo prav razumeli in slišati pojasnitev njene plati ter  ne delamo zaključkov iz svojih starih prepričanj in bolečin, ki se nam v odnosih aktivirajo. Da lahko izrazimo kaj mi čutimo, kako smo mi to doživeli  in da druga oseba lahko izrazi kaj je ona mislila s tem in kaj čuti.

Zato je meni vedno ljubša ustna osebna komunikacija, kot pisna, kjer hitro lahko popačeno razumemo sporočilo. Preko telefona, videa ali še bolje v živo lahko preko mimike obraza in telesa, tona glasu ali energije lažje opazim in začutim , kaj se dogaja z drugo osebo ali  med nama. Tudi če se druga oseba ne izrazi,  lahko sama takoj ob zaznavi preverim, slišim odziv,  pojasnim, ali dodatno razložim.

Da pa  bi lahko zmanjševala informacijski vakum v odnosih z drugimi je edina pot, da ga najprej postopoma z vedno večjim razumevanjem AEQ teorije in izvajanjem AEQ vaj z občutkom, zmanjšujem sama v sebi, med zavestjo telesom in podzavestjo.

 

Barbara Mozetič, učiteljica AEQ metode osnovne stopnje

Preberite še:

Informacijski vakum pomeni pomanjkanje razpoložljivih ali dostopih informacij, kar nam oteži razumevanje situacije, sprejemanje odločitev, reševanje problemov ali izvajanje določenih nalog. Do tega lahko pride na vseh področjih našega življenja...