Mnenje o AEQ odnosih 1. stopnje, Tjaša Garin

Odnosi so za človeka nekaj tako samoumevnega, kot je gibanje in dihanje. Smo socialna bitja in posledično stalno v nekem odnosu, vsak trenutek. Nadgradnja AEQ metode z novimi vejami, pred leti »AEQ dihanje« in letos »AEQ odnosi« tako lepo zaokroži bistvo učenja in globine AEQ metode, ki se stalno nadgrajuje.

Zelo sem se veselila tega seminarja, največ zaradi skupine učiteljev. Polovica nas je bilo v rednem razmaku intenzivno skupaj že zadnja 3 leta na 3. stopnji. Polovica učiteljev pa je nagradila seminar skozi lastno razumevanje iz vidika metode skozi 4. stopnjo, kot tudi vidikov starejših in mlajših generacij 2. stopnje. Poseben privilegij je bilo v živo opazovati tudi spremembo odnosa med mamo in sinom, skozi ta primer smo vsi podoživljali svoje odnose. Največji paradoks današnjih odnosov je, da partnerski odnos razvijemo z otroci, s partnerjem pa razvijemo starševski odnos. To je največja rak rana vseh družinskih odnosov in hkrati ključno spoznanje za vsakega od nas, v povezavi z našo preteklostjo, ki vpliva na našo prihodnost.

Teorija me je takoj nagovorila oz. mi dala razumevanje in potrditev občutkov, ki sem jih do sedaj doživljala skozi različne odnose. Za boljše razumevanje kako AEQ seminar izgleda in kaj je njihov namen za vse bodoče učitelje: kar je posebnost vseh AEQ seminarjev je, da je bistvo teorije podano na začetku. Skozi analizo lastnega stanja vsakega učitelja, ki ga želi deliti v skupino,  pa teorijo »dokazujemo« na lastnih praktičnih primerih. Tako ima vsak učitelj priložnost teorijo skozi zgodbe drugih udeležencev prepoznati na lastnem primeru. Bolj ko poznamo sebe in svoje delovanje, bolje lahko vplivamo na kvalitetno naših odnosov, kot tudi kasneje na naše stranke. Na seminarju je iz moje izkušnje najbolj pomemben del pogled v »ogledalo«. Višja ko je čustvena zrelost udeležencev, lažje si ta ogledala nastavljamo in se v njih gledamo. To je zame edinstvena izkušnja in hvaležna sem za vse konstruktivne debate in poglede ostalih učiteljev na moje delovanje. Vaje smo se učili šele zadnji dan, in vsi smo začutili to potrebo, da se novo slišano čimprej »vsede« v telo. Zato AEQ metoda in AEQ vaje ostajajo osnova – brez vključevanja telesa kvalitetno in učinkovito učenje ni mogoče. Dihanje je edina življenjska funkcija s katero direktno vplivamo na naše stanje v telesu. Razlaga biološke razlike v delovanju možganov obeh spolov, nam olajša razumevanje, za vse nas najtežji in najbolj intenziven odnos v življenju – partnerski odnos.

Razumevanje delovanja naših možganov, leve in desne polovice mi sedaj marsikateri izziv, ki me čaka v povezavi z lastno partnersko zvezo močno olajša. Zdaj bolj razumem, zakaj je v vseh odnosih, ki jih imamo, najbolj pomembno urejati najprej partnerski odnos. Posledično to najhitreje vpliva na sintropijo otrok, saj pritisk na njih začne padati in se počasi začnejo razbremenjevati. Vsi poznamo te občutke od malih nog, kako bi vse naredili za to, da bi bila mama dobro, da bi bil oče dobro. Da bi bila oba dobro (če smo jih sploh imeli). Ti občutki nas zaznamujejo od malih nog. Naša preteklost vpliva na to kakšnega življenjskega partnerja si izberemo, ki s časom vedno bolj prikazuje podzavest naših staršev, saj nam je to tako »domače«. Zavestno iščemo čisto drugačne izkušnje, podzavestno pa se »zgodijo« same po sebi. Največji izzivi, ki jih dnevno rešujemo v partnerskem odnosu, nam dolgoročno kažejo, posledice našega primarnega odnosa – odnosa s starši, ki nas je od vseh odnosov v otroštvu najbolj zaznamoval, za vse naše nadaljnje odnose sicer v življenju.

Kratkoročen vpliv seminarja name je predvsem ta, da zdaj bolj razumem, kako naj bil par bolj pravilno deloval. Kaj je žensko vedenje, kaj je moško vedenje in zakaj je tako. Vsakič ko predolgo delujem v levi možganski polovici vem, kako to negativno vpliva na moj odnos, saj se vsi znotraj naše družinske celice na delovanje med sabo konstantno nezavedno uravnavamo. Najmlajša hči je začela bolj direktno izražati svojo voljo. Pet in pol letna deklica, ki ima od malih nog povečano žrelnico in zadržuje dih je eno jutro zakričala na vse nas: »Nikoli me ne upoštevate! Vedno je samo po vaše! Nikoli nimamo časa za nič! Ne naredite tisto, kar ste obljubili! Nikoli nimamo časa, da gremo na sladoled!«
Vse kar je povedala, je resnica in ona to tako doživlja. Tako pomembne občutke zna ubesediti in izraziti že 5-letni otrok. Na odraslih je, kako znamo to prenesti in kako se na tako akcijo odzovemo.

Vsi smo vsak dan ta 5-letni otrok, z enakimi občutki. Ali sem slišan, upoštevan? To je tisto, kar nas umirja in dviguje parasimpatično stanje? Kako iskreni smo dejansko v naših odnosih in na kakšen način znamo to izraziti, da nas okolica lahko razume, sprejme, upošteva in da se lahko v sebi končno umirimo? Ali znamo najprej slišati in tudi slišano prenesti? Vsak od nas ima svoje razloge, da se v danem trenutku počuti tako kot se.  Če želimo to pri sebi in nam pomembnih ljudeh razumeti, moramo iti v globino – za to pa potrebujemo čas.

Na plitke odnose danes vpliva ravno pandemija kroničnega pomanjkanja časa. Poleg učbenika bi moral na seminarju vsak učenec v dar dobiti tudi metlo – kot stalen opomnik, da gremo vedno najprej pometati pred svojim pragom. Ter štoparico – ki nas stalno opominja na zakon časa – čas teče in dlje časa ko ne urejamo problema, se s časom le-ta veča. Kako izmerimo kvaliteto odnosa? Bistveno težje, kot pa je odprava kronične bolečine ali izboljšanje dihalne prekinitve. Od vseh nazivov mi je ravno ta naziv najtežje sprejeti, saj terja veliko stopnjo čustvene zrelosti, da lahko urejamo najprej sebe in svoje odnose, in da bomo z lastnim zgledom nekoč učili tudi druge – če nam to uspe še pri svojih otrocih, je to največ vredno.

Moja najbolj pomembna spoznanja: v dvoje je vse lažje. Moški in ženska sta najmočnejši par. Iz spoštovanja pride ljubezen. Osnova za vse je zaupanje. Kdor ne zaupa drugim, ne zaupa sebi. Veselim se učbenika in obnov, čeprav vem, da bo zahtevno, pa hkrati tako nujno znanje za naš vsakdan in boljšo prihodnost.

 

Tjaša Garin, učiteljica AEQ odnosov 1. stopnje

Preberite še: