Mateja Šinkovec, učenka AEQ metode 1. stopnje – Kako lahko kot učitelj AEQ metode, pomagam stranki iz kroničnih težav in stanj?

Kako lahko kot učitelj AEQ metode, pomagam stranki iz kroničnih težav in stanj?

Ljudje se danes poslužujemo instant rešitev za svoje težave, v kolikor se jih sploh lotimo reševati. Za to obstajata dva razloga, ali si enostavno ne vzamemo časa ali pa se z njimi nimamo poguma soočiti. Še lažje pa je če probleme enostavno pometemo pod preprogo in si zatiskamo oči, da bodo težave izginile, se rešile same po sebi. Sami vemo, da temu ni tako, do sebe enostavno ne znamo biti več iskreni in odgovorni. Enkrat nas ujamejo in pride dan poplačila, ko plačamo ceno z obrestmi. Težave se nikoli ne rešijo same po sebi,  spremenijo samo čas in kraj reševanja. Ceno plačujemo z našim zdravjem psihičnim in fizičnim, saj sta telo in um eno. V slabšem primeru pa prenesemo reševanje naših težav na druge, otroke, partnerja ali na ljudi v naši bližini.

Kakorkoli, sprotno nereševanje odnosov, problemov, izzivov, ki nam jih prinese življenje s časoma pripelje do kroničnih težav in stanj našega telesa. Predno pridemo do kroničnih težav si priznajmo, da smo vsa “rahla” opozorila, ki sta nam jih pošiljala telo in um enostavno preslišali. Lahko, da smo jih zaznali, vendar jih zaradi kršenja zakona o času in gravitaciji enostavno nismo želeli upoštevati. Če bi jih, bi se morali ustaviti – upoštevati čas ali se določeni stvari odreči, oz. dodati – upoštevati gravitacijo in življenje spraviti v ravnovesje. Možno pa je, da opozoril sploh ne začutimo, zaradi visoke senzorno-motorne amnezije.

Tako pridemo do kroničnih težav, ki nas “ustavijo” in od nas zahtevajo, da se jim podredimo, ali pa si vzamemo čas in energijo, ter se jih lotimo reševati. Iz lastnih izkušenj, ko sem se reševala iz primeža izgorelosti, vem da je to nekaj najtežjega. Kronično stanje ( kot so poškodbe telesa, bolezni, izgorelost, aneksioznost, depresije, itd.) ti pobere ogromno energije. Padeš na dno, ko bi potreboval ogromno energije, da spet vstaneš, pa te energije  preprosto ni. Časa pa je mnogo več, ker enostavno ne moreš več funkcionirati tako kot si prej. Iščeš rešitve, kdo bi ti lahko pomagal. Hitre rešitve so najboljše, zapraviš nekaj denarja in upaš na najboljše, na ozdravitev. Takrat se zaveš svoje vloge žrtve in iščeš reševalca, najprej kdo ti je dolžan pomagati, potem, kdo ti lahko pomaga. V sodobnem svetu lahko izbiramo med mnogimi zdravljenji, tehnikami, metodami, ki te lahko izvlečejo iz stanja v katerem se nahajaš. Vendar pomembno je kako svoje življenje nadaljuješ. Z enakim razmišljanjem in z enakimi dejanji, te rešitve ne bodo prav dolgo “držale”. In takrat ko ta “rešitev” popusti, kar naenkrat našega rešitelja spremenimo v storilca in se jezimo, zakaj zadeva, zdravljenje ne deluje. Tudi sama sem preizkusila marsikatero tehniko, metodo, zdravljenje, vendar vedno me je preganjala misel, zakaj hodim drugam po pomoč? Zakaj lastnega telesa ne razumem, saj je vendar moje? Kako lahko drugi vedo kdo sem in kaj potrebujem? Zakaj sama pri sebi ne prepoznam vzroka in rešitve za stanje, težavo, ki jo imam? Zakaj si enostavno ne znamo pomagati sami, saj smo del narave, ta pa se neprestano sama obnavlja, če seveda zraven ne posega človek. V naravi stvari tečejo naravno, spontano, pravilno, zakaj to ne velja za naša telesa? Zakaj si ne znamo pomagati sami ?

AEQ metoda pa se ravno pri tem razlikuje od drugih tehnik, metod, zdravljenj…. Pri AEQ metodi učitelji učence vodijo do lastnega spoznanja samega sebe in jih ne rešujejo. So učitelji in ne reševalci. V nezavedne igre ne vstopajo. Delujejo v ego stanju odraslega, ker le takrat lahko razumsko in učinkovito pomagajo učencu. To mora biti jasno vsem, ki vstopajo v svet AEQ metod. Učenec dela sam, uspeh je odvisen od njega, od njegove vztrajnosti, motiva. Ali se želi “spoznati” s svojim telesom in zares pogledati vase kdo sploh je? Ali želi iz vloge žrtve izstopiti? Ker le s samospoznavanjem in vztrajnostjo lahko pride ven iz vloge žrtve in zaživi svobodno. Le na ta način, da učitelj ne rešuje, ampak uči, lahko učinkovito pomaga učencu, da zmanjša svojo nemoč. Učitelj učenca opazuje pri vajah in skozi govorico telesa dobiva informacije o njegovem stanju. Skozi gibanje vidi razliko med tem, kako učenec zavestno dojema sebe, kaj sporoča njegovo telo in kako skozi gibe spregovori podzavest. Skozi jasno vodene vaje, učitelj usmerja učenca, da z interacepcijo spozna občutke, ki prihajajo iz telesa. To so neznani občutki, katere potem preko razlage želimo razjasniti. Učitelj lahko zelo hitro predvideva kaj so vzroki za učenčeve težave, vendar jih z njim ne deli.  Občutke, ki jih učenec prepozna iz telesa je potrebno razumeti, zakaj in od kod prihajajo. S preprostimi vprašanji vodi učenca do razmišljanja in tako sam pri sebi najde odgovore. Učitelj na učenca, ne pritiska, ga skozi mehak, razumevajoč postopek spodbuja k napredku, ki mora biti počasen, premišljen, dojemljiv.

Kot učitelj lahko učencu osvetliš pot, po kateri se lahko sprehodi. Učenec se lahko večkrat vpraša ali je prava, ker na tej poti spoznava stvari, ki jih globoko v sebi že pozna, vendar so težke in neprijetne, ko jih ozavesti. Učitelj te uči, kako na ta vprašanja sam poiščeš odgovore, da izveš od kod prihajaš in kdo si. Ker le če poznamo svojo preteklost in se z njo soočimo, gremo s tem čez težko obdobje sedanjost, naprej v lahkotnejšo prihodnost brez kroničnih težav in stanj.

Mateja Šinkovec, učenka AEQ metode 1. stopnje

Preberite še: