Bolečine računalniške generacije

Vsak dan delam z ljudmi, katerih delo zahteva, da po osem ur dnevno sedijo sključeni nad računalnikom.Večina pove, da zelo težko ves čas sedijo vzravnano: prej ali slej se zalotijo, da so nagnjeni naprej z obrazom daleč pred telesom. Takšna vsakodnevna prisiljena drža počasi a neizbežno obrablja telo in povzroča bolečine; pri zdravniku ponavadi slišimo, da so se pojavile degenerativne spremembe diskov v hrbtenici. Največja težava je sicer običajno to, da se počutimo veliko starejši in bolj utrujeni, kot ustreza naši dejanski starosti.  

Drža računalniške generacije

Glava potisnjena nekoliko naprej in navzdol je znak poklicne deformacije, ki si jo delijo številni poklici: poznajo jo tajnice, učitelji, računovodje, študenti, računalniški programerji, novinarji in številni drugi.

Continue Reading Bolečine računalniške generacije

Bolečine v vratu

Ljudje s trdimi vratovi nimajo trdih vratov – imajo trda telesa in običajno močno potlačena aktivna čustva.   Vratna vretenca so del hrbtenice, ko nas boli vrat in razglabljamo, od kje bolečine, pa na to radi kar pozabimo. Če ne morete ali ne znate premikati preostalega dela hrbtenice, se vrat zdi omejen in zategnjen. Ko pa se tega naučite, ko vaše telo celotno hrbtenico vključuje v gibanje z lahkoto, hitro ugotovite, ”hm moj vrat postaja mehkejši”. Zdaj tudi zavestno uporabljate vedno večji del telesa. Imate občutek, kot da vaše telo postaja vedno bolj inteligentno, to pa za sabo potegne tudi bistroumnost. Tako je vaš nadzor nad gibi in celotnim gibanjem vedno večji, vedno bolj se zavedate, ali gibe izvajate naravno, ali pa opažate, da boste v to smer morali še kaj storiti.   Premikanje vratu ni neodvisno od premikanja celotnega telesa.   Gib telesa ni neodvisen od možganskih impulzov.   Reakcija možganov je reakcija mene kot osebe.

Continue Reading Bolečine v vratu

Išias

Tipičen išias je sevajoča bolečina, ki se začne na zadnjici (običajno na eni strani), in ta bolečina se lahko podaljša navzdol po zadnjem delu stegna, tudi v stopalo. Občutki vključujejo otrplost, pekočo bolečino, ki teče od spodnje strani hrbta prek zadnjice in zadnje strani noge ali občutek vročega kabla v nogi. Pred izbruhom išiasa običajno najprej nastopi bolečina v hrbtu. Če seva tudi v sprednji del noge, imate verjetno krče v kvadricepsu. Če gre bolečina ob strani noge, so verjetno prenapete mišice, ki so pritrjene na iliotibialni trak (IT band).   Boleče mišice in krči niso vedno išias.   Išias spada v kategorijo prenesene bolečine, pri kateri mesto, kjer čutimo bolečino, ni tam, kjer je vzrok za njo. Omenjena bolečina je posledica pritiska na živec.   Možgani zaznajo bolečino, kot da bi prihajala iz kraja poteka živca, vzrok pa je v pritisku v izhodišču živca iz hrbtenjače ali nekje vzdolž poti proti stopalu.

Continue Reading Išias

Boleč hrbet

Vsi, ki jih boli hrbet, bodo pritrdili, koliko trpljenja in odrekanja to pomeni in koliko časa vložijo v izboljšanje.   Morda ste poskusili raztezanje, fizioterapijo, masažo, kiropraktiko, akupunkturo, zdravila proti bolečinam ali celo operacijo, vendar nobena od teh metod ni bila nujno uspešna.   Izobraževanje na področju AEQ metode® je preizkušeno uspešno. Prinaša vedenje o nas samih, in več kot vemo o sebi, bolje si lahko pomagamo. Spopad z bolečinami v hrbtu lahko naslonimo na znanost, ki se ukvarja s tem, kako možgani čutijo in nadzorujejo mišice. Povezava možganov in mišic namreč deluje kot povratna zanka, podobno kot računalniški sistem: senzorne informacije (občutek) potujejo v možgane in motorična sporočila (gibanje) potujejo do mišic. Čutimo, se premikamo, čutimo, se premikamo.   Za bolečino v hrbtu je odgovoren specifičen možganski refleks ali Landau refleks (refleks zelene luči), ki je vzrok večine kroničnih bolečin v hrbtu.

Continue Reading Boleč hrbet

Pogrbljena drža

Običajno so vzrok za takšno držo prenapete mišice sprednje strani telesa. To je navada, ki se je v nas ustalila zaradi pretirane prepogoste aktivacije teh mišic, kar se zgodi ob stresu, dolgotrajnem sedenju ali gledanju v ekran.   Primeren način za povrnitev vzravnane drže je nadzor nad aktivacijo mišic sprednje strani telesa. Z urjenjem sprostitve odpade tudi potreba, da bi še okrepili hrbtne mišice, saj s pričujočimi z lahkoto vzdržujemo vzravnano držo, vendar le, če odpravimo podzavestno napetost sprednjega dela telesa. Video v linku spodaj je tipičen napačen nasvet, kako stati pravilno, vzravnano in zakaj je težko imeti ramena nevtralno nad kolki. Učitelj v posnetku uči storiti, kar možgani v resnici ne želijo narediti: zategniti ramena nazaj, lopatice stisniti skupaj, dvigniti glavo, sprostiti zadnjico. Mišice zadnjice se naravno usklajujejo z mišicami hrbta in ramen. Možgani, ki nas organizirajo kot sistem, napnejo vse mišice na zadnji strani telesa, ko želimo da je glava dvignjena in so ramena napeta.

Continue Reading Pogrbljena drža

Rehabilitacija poškodb in AEQ metoda®

Nezgoda nikoli ne počiva, pravi pregovor. Nenadni in nepredvidljivi dogodki lahko botrujejo telesnim poškodbam – vse od zvina, odrgnin, ran in podobnih lažjih poškodb, do težkih, ki nam za vedno zaznamujejo življenje.

  Glavna pozornost pri rehabilitaciji je namenjena zdravljenju in povrnitvi telesnih struktur v prvotno stanje, kolikor je pač to možno. Z zdravljenjem in oskrbo poškodb in ran se ukvarja travmatologija. Travmatologi poškodbe sanirajo po doktrini, pogosto so uspešni tudi pri zelo hudih poškodbah, ki bi v še ne tako oddaljeni preteklosti bile za pacienta usodne. Statistika kaže, da danes poškodbe predstavljajo petino vseh obolenj.

Continue Reading Rehabilitacija poškodb in AEQ metoda®

Plantarni fasciitis

Plantarni fasciitis prepoznamo, kot zbadajočo bolečino na spodnji notranji strani pete, ki se lahko širi po stopalnem loku proti prstom. Je posledica poškodb plantarne fascije, vezivne strukture, ki sega od petnice proti prstom in podpira stopalni lok. Vzroki vnetja so pogosta hoja, tek in stanje na trdi podlagi, šport (odbojka, rokomet, nogomet, atletika), skrajšana golenska mišica, nefleksibilna ahilova tetiva, plosko stopalo. Težave se razvijejo postopoma, običajno samo na eni nogi. Posebno boleči so prvi jutranji koraki, čez dan pa se stanje poslabša pri teku, daljši hoji ali dolgotrajnem stanju. Poškodbe plantarne fascije pripeljejo do vnetja sosednjih tkiv in sčasoma do nastanka petnega trna in kalcinacije na petnici. Če poškodb ne saniramo temeljito, se te lahko razvijejo v kronične težave. Zaradi spremenjene mehanike hoje se bolečinam v stopalu pridružijo še težave s koleni, kolki in hrbtenico.

Continue Reading Plantarni fasciitis

Kako in zakaj AEQ metoda zmanjša in odpravi kronične bolečine

Učenje AEQ metode® mora zato biti prijetno in udobno doživetje, stranke se pa se vedno začudijo, kako hitro je minil čas. To pomeni, da so se veliko naučile, kar je tudi osnovni namen AEQ metode®.   Albert Einstein je napisal: Največ se naučimo takrat, ko počnemo nekaj s takšnim užitkom, da ne opazimo, kdaj je minil čas.   Učenje skozi AEQ vaje® je pa ključno za spreminjanje delovanja neuro-muskulaturnega sistema, saj z njim usmerjamo pozornost v telo. In ravno pomanjkanje pozornosti je glavni razlog kroničnih bolečin skozi katere telo želi našo pozornost usmeriti vanj.   Dejansko lahko rečem, da so kronične bolečine posledica kroničnega pomanjkanja pozornosti usmerjene v telo in njegove občutke in gibanje.    

Continue Reading Kako in zakaj AEQ metoda zmanjša in odpravi kronične bolečine

Poškodbe in refleks travme

Poškodbe lahko povzročijo refleks travme, ta pa lahko povzroči poškodbe. Kako je to mogoče?

  Do poškodb lahko pride zaradi udarca ali padca. Ko pričakujemo udarec, se nagonsko obrnemo stran od njega, kar običajno vodi do udarca s strani. Nato se mišice na eni strani telesa okoli območja udarca refleksno skrčijo, da bi pred udarcem ustvarile ščit. Če je udarec dovolj močan ali ustvari dovolj velik »šok«, to krčenje ali napenjanje mišic postane navada. Možgani se vedejo tako, kot da bi se udarec ali poškodba še vedno dogajala. Ko vzorec krčenja mišic postane navada, se v teh mišicah razvije senzorno-motorična amnezija. Pozabimo, kako pravilno čutiti in premikati te mišice. Torej v primeru močnega udarca ali grdega padca nehote pridobimo navado refleksa travme. Mišice na eni strani pasu ostanejo skrčene. Te napete mišice v pasu vlečejo bok proti rebrom, rebra pa proti boku. Običajno to zajema tudi rotacijo hrbtenice. To je ponazorjeno na slikah spodaj:

Continue Reading Poškodbe in refleks travme

Bolečine v stopalih in kolkih

Bolečine v kolenih, obraba hrustanca, poškodbe meniskusa …   Še posebej pri športno aktivnih ljudeh. Med mojimi strankami je velik delež tistih, ki jim je reševanje težav s koleni glavni razlog odločitve učenja AEQ klinične somatike. Pri veliki večini strank opažam enak vzrok za ponavljajoče težave in bolečine v kolenih: močno zategnjeno sredino trupa, angleško „core”, jedro. Ta del telesa, ki povezuje rebra in noge, je močan in stabilen, mišice tega dela pa kot da niso sposobne sprostiti se. Osnovna funkcija jedra je, da premika prsni koš in medenico v vseh smereh približno enako učinkovito. Mišice morajo zato biti sposobne tako kontrakcije kot sprostitve, obenem pa usklajeno in učinkovito premikati trup. Osnovna pomanjkljivosti sodobnega načina življenja, sodobnega treninga ter rehabilitacije je osredotočenost na krepitev mišic in na napredek, ki temelji na trudu ter moči. V luči pogleda na človeka kot na stroj je tak pristop logičen ter daje dobre kratkoročne rezultate. Dolgoročno pa privede do vedno večje zategnjenosti in občutka težkega okornega gibanja.

Continue Reading Bolečine v stopalih in kolkih