menu
TEŽAVE | Zmanjšanje in odprava skolioze

Zmanjšanje in odprava skolioze

Čeprav je lahko (pri nekaterih) skolioza povezana tudi z genetsko sliko, je zelo pomemben dejavnik pri idiopatski skoliozi okolje. Okolje se tu ne nanaša na drevesa in vodo okoli nas, temveč na stres, ki nas obkroža in ki običajno povzroči razvoj takšnega stanja.

Vzroki

 

Osnovni princip delovanja človeškega sistema je sledeč:

 

  • Naši možgani nadzorujejo mišice na podlagi občutkov, ki iz telesa pridejo v možgane.
  • Mišice so pritrjene na kosti.
  • Kosti se premikajo zaradi mišic; ko se mišica skrči oziroma raztegne, se premakne tudi kost, na katero je ta mišica pritrjena. (Razen pri bolezenskih procesih, kot je otroška paraliza, se kosti nikoli ne premikajo neodvisno od mišičnega gibanja.)
  • Naši možgani se na stres v okolju odzivajo z napenjanjem mišičnih skupin v posameznih vzorcih.

 

Skoliozo običajno  povzročijo telesne ali čustvene poškodbe v otroštvu ali pa v prehodu v najstniško obdobje življenja. Pri strankah, ki imajo skoliozo, vedno naleteim na močne čustvene travme v otroštvu,  so jih morali v sebi spraviti v mišični oklep, ki je služil kot začasna karantena. Ta mišični oklep hkrati povečuje odtujenost telesa od uma in negativno vpliva na čustveno uravnoteženost otroka, kar se lahko pri prehodu v adolescenco razvije v močne nesimetrične tonuse v zgornjem delu torza in povleče kosti in telo v tipično skoliotično držo.

 

Redkeje je glavni vzrok za skoliozo telesna poškodba oz. težaven porod. Pri takšnih skoliozah je potreben drugačen pristop in jih brez poznavanja aktivne individualne terapije ni mogoče učinkovito zmanjševati, pri določenih oblikah obstoja skeletnih nesimetrij, pa odprava na somatski način ni možna. V takih primerih znanje učitelja AEQ metode 2. ali višje stopnje stranki omogoči, da zmanjšuje nepotrebne napetosti v mišicah in si omogoči boljši počitek, lažje gibanje ter zmanjša pritiske na sklepe in ligamente. Tako stranki omogočimo delno izboljšanje stanja kot tudi razumevanje principov, zaradi katerih ima zmanjšano kvaliteto življenja.

 

Znanje učitelja AEQ metode 2 ali višje stopnje je namenjeno dovolj dobremu poznavanju vpliva entropije in vloge kroničnih kontrakcij mišic ter zadrževanja dihanja. Razumevanje naštetega ustvari model razmišljanja, ki omogoča primerno razumevanje skolioze, ki omogoča reševati stanje na načine, ki niso del uradne medicine. Zato so mogoče potrebne spremembe drže, osebnosti in karakterja, ki je potrebna za odpravo skolioze. AEQ vaje in učenje AEQ metode skoliotično osebo umirjajo ter ji postopoma povrnejo simetrijo v umu, mišicah in skeletu.

 

Pri težjih oblikah skolioze in močnimi čustvenimi ali telesnimi vzroki zanjo pa je potrebno učenje dovolj izkušenjega učitelja AEQ metode 3. ali višje stopnje. Znanje 2. stopnje ne bo dovolj za ozdravljenje, bo pa vseeno prineslo napredek v počutju in odnosu. Možne so tudi kombinirane oblike učenja, kjer sodelujeta učitelj AEQ metode 3. ali višje stopnje in učitelj AEQ metode 2. stopnje za boljši napredek stranke.

 

Ko utrpimo poškodbo, tako čutveno kot telesno, naši možgani takoj zategnejo mišice pasu in obračalke trupa ter s tem preprečijo nadaljnje bolečine in širjenje poškodbe. Ta refleks ustvari vzorec mišične napetosti, skladen z obliko skoliozne krivulje, ki je lahko blaga ali huda. Mnogi najstniki se vpričo takšne diagnoze odločijo za operacijo z vstavitvijo tako imenovanih Harringtonovih palic v hrbtenico, medtem ko drugi začnejo z redno vadbo in tehnikami raztezanja.

 

Adolescentska idiopatska skolioza

 

Konflikti med starši in najstniki, kot so npr. tisti, ki nastanejo zaradi nevestnega odnosa do šolskih obveznosti, lahko privedejo do spora, ki ga najstniki rešujejo z jezo in uporom. Neredko ostaja  nerešen. Psihologi vedo, kaj taka jeza lahko naredi centru telesa; povzroči pritisk v trebušni votlini in ga dvigne v višave. Posledice nadzora tega pritiska so močno kronično napete mišice, kar je  podlaga za razvoj skolioze. Zato je zelo pomembno, da se starši vedno zavzemajo za zdrave in uravnotežene odnose v družini. Sprememba odnosov namreč pripomore k izboljšanju napetosi v telesu ali prepreči razvoj resnejših bolezni. Najstnik ima običajno zelo omejene možnosti, da primerno zmanjša pritisk v telesu, kar privede do zunanje vidne deformacije telesa v obliki skoliotične zvitosti. Šport ima tu omejen vpliv saj se ne pazi na uravnovešenost gibanja temveč se gibanje trenira, kar pa običajno nesimetrije le še poveča oz premesti iz ramen v medenico in kolena.

 

Skolioza pri otrocih do 12 let

 

Z otroki do 12 leta se njihova skolioza odpravlja skozi učenje staršev, saj otroci v teh starostih običajno ne razumejo in ne znajo uporabljati principa realnosti in načrtno delati v sedanjosti, da bi jim bilo bolje v prihodnosti. Princip realnosti je osnova AEQ metode in s tem osnoven pogoj za odpravo skolioze.

Zato je pomoč pri otrocih možna posredno, skozi spreminjanje staršev. Namreč od njih otrok prevzema gibalne navade, držo, način komunikacije in urejenost. Skozi izboljševanje odnosov se otrok zelo hitro ureja, celo brez posebnega izvajanja AEQ vaj. Le te pa mora izvajati eden ali oba starša, da bi jih otrok doumel v okviru pomena urejenosti in jasne komunikacije. Otrok in starši postopoma prerazporedijo vložek časa, pozornosti in energije znotraj primarne družine.

 

Skolioza pri odraslih

 

Pristop je identičen, saj so vzroki identični (nered), razen dejstva, da so pri odraslih lahko vzroki za nered v drži, tudi materinstvo ali nega osebe (invalidnost, cerebralna paraliza ali demenca v družini) in težja dolgotrajna čutvena obdobja (smrt, ločitev, posilstvo, psihično nadlegovanje v družini ali službi), pretirano in nepravilno izvajanje gibanja v službi ali pri športu (tako profesionalnem kot amaterskem).

 

Dodaten problem pri delu z odraslo osebo s skoliozo predstavlja zdravljenje skolioze v otroštvu z medicinjskimi posegi ali pa treniranje in jačanje mišic trupa, ki je najbolj razširjen pristop do odprave skolioze. Običajno to še poveča kronično zakrčrnost trupa in naredi osebo še bolj jezno in trmasto, kar učitelju AEQ metode oteža učenje. Taka oseba namreč vaje izvaja nasilno in trdo, namesto mehko in tekoče. Pri odrasli osebi vlogo staršev prevzame oseba sama in se mora veliko več ukvarjati s sabo ter analizirati vpliv preteklosti na njeno sedanje stanje. Učiti jo morate pomena vodoravne povezanosti in načina razmišljanja, ki omogoča zmanjševanje ujetosti v mrežo SMA in prepoznavanje miselnih vzorcev, ki povečujejo pritisk v centru telesa.

Sam pristop do zaporedja učenja in izvajanja vaj je enak kot pri najstniški skoliozi.

 

 

Odprava vzrokov skolioze

 

Glavna težava pri skoliozi je močna izguba občutka stanja telesa in odtujitev uma od telesa. Stranka v takšnem stanju skoraj vedno na telo gleda kot na svojega sovražnika in omejevalca. Je trmast in grob ter ne zna pravilno usmerjati časa, energije in pozornosti. Skoraj vedno izhaja iz družine, ki je šla skozi močne čustvene travme in običajno deluje v velikem pomanjkanju časa ter premalo jasne komunikacije.

 

Med najstnikom in starši je veliko nerešenih problemov, komunikacija je pomanjkljiva ter konfliktna ali je ni. Ker najstnik kot otrok ni mogel prenašati viška čustvene energije na mamo skozi pomirjujoč objem, se je le ta zaklepala v njem, kar je vodilo v potlačitve in dviganje pritiska v centru telesa. Hkrati je pa tudi pogost razlog za nezmožnost prenosa energije na mamo njena predebela in premalo prepustna membrana (zunanji ovoj telesa). To povrzoči drugačno držo, gibanje ter karakter mame, ki ga otrok prvih 7 let življanja kopira ter dopolnjuje. To privede do podobnih težav pri najstniku, kot jih ima tudi mati, ki jih običajno napačno pripisujemo genetiki in jih zato niti ne poizkušamo razumeti in sprejeti ter spremeniti.

 

Povečan pritisk zato um drži pod nadzorom skozi zakrčenost mišic spodnjega dela trupa, diafragme, prsnega koša in vratu. Tako sistem preprečuje, da bi energija, ki ustvarja pritisk, nenadzorovano prešla v glavo (izguba zavestnega nadzora in napadi besa ali izguba nadzora nad kemičnimi ali nekemičnimi odvisnostmi). Ko se pritisk zaradi nereševanja vzrokov veča, pride v določenem trenutku do popuščanja mišičnega oklepa in izgube simetrične toge drže. Takrat opazimo skoliotično držo (običajno se to zgodi na sistematskem zdravniškem pregledu pri 12 letu starosti).

 

Sproščanje pritiska je skozi običajne kanale oteženo, ker je pritisk v centru zaradi  situacij v okolju, in znotraj telesa prevelik, da bi ga lahko še ne do konca razvita karakter izpustil iz telesa v okolje. Ker se energija iz telesa ne more sprostiti, potuje navzgor takrat, ko popusti »varnostni ventil«. To opazimo skozi izbruhe besedne ali fizične nekontrolirane in pretirane agresije proti drugim ali sebi (žaljenje, rezanje, opijanje ...). Najstnik se čuti vse bolj nerazumljenega in se odmika od staršev.

 

Ravno zato, ker je glavni razlog za nastanek te vrste skolioze neprimerna urejenost vlaganja časa, energije in pozornosti znotraj družine skozi daljše časovno obdobje, je potrebno v odpravo skolioze aktivno vključiti vsaj enega od staršev, drugega pa dovolj dobro informirati o pomenu sprememb in vloge gibov ter večanja urejenosti in jasne komunikacije znotraj družine (tudi če sta starša ločena in najstnik del časa preživi z njim, kar je precej pogosta situacija, saj je ločitev staršev v prednajstniškem obdobju precej pogost vzrok za nastanek skolioze). Pri pogovoru z vsemi vključenimi bomo pričeli opažati nejasno komunikacijo, tako bomo lahko določili, kje so potrebne spremembe in s kakšnim tempom jih bodo uvajali.

 

Učenje discipline in urejenosti ter omogočanje dolgočasja v vsakdanu najstnika je ključno za odpravo skolioze. Vaje, ki jih stranka izvaja, bodo samo orodje za učenje boljše osredotočenosti. Postopoma bo odpravila tudi nepravilne odnose in mišljenja.

 

Pri učenju vaj mora biti prisoten tudi eden od staršev, saj bo moral nase prevzeti odgovornost za rednost in vestnost izvajanja vaj. To odgovornost preložiti na najstnika je prezahtevna naloga, ki v večini primerov pri njem sproži odpor in izogibanje ter občutke prepuščenosti samemu sebi.

 

Tega se je potrebno zavedati že na začetku, da si boste vzeli čas za pogovor, poslušanje in izboljševanje komunikacije v obeh smereh. Predvsem je potrebno poudariti, da je nujno aktivno sodelovanje pri izvajanju vaj. Hkrati je potrebno analizirati svoj odnos do partnerja ali svojih staršev, saj je otrok svoj notranji nered pridobil tudi s posnemanjem staršev, kdo so in kako se vedejo do sebe ter drugih. Vse to vpliva na uspešnost dela, delo vseh vpletenih za odpravo skolioze je namreč zelo kompleksno. In vendarle daje izjemne rezultate ter omogoča normalno življenje najstnika v prihodnosti. Če se za spremembe ne potrudimo, tvegamo skoliozo, s tem pa reševanje težav z operacijami v odrasli dobi, nepotrebne frustracije ter nesimetrijo in nered v somi.

 

Skolioza

 

Junija 2016 smo po naključju odkrili, da ima naša takrat 11-letna hči skoliozo. Pregled in rentgenski posnetek je potrdil, da gre za 22-stopinjski pomik. Takoj so nam priporočili konservativni tretma za skoliozo – ortozo, za katero so nam obrazložili, da lahko v najboljšem primeru, če jo bo hči nosila najmanj 12 ur na dan, samo zaustavi nadaljnje krivljenje hrbtenice, da pa ne obstaja nobena metoda, s katero bi se skolioza lahko popravila. Čeprav sem bila že od vsega začetka skeptična glede te metode, smo dali narediti ortozo, vendar pa smo poleg tega tudi razmišljali o drugih načinih reševanja težav skolioze, kjer ne bi bilo potrebno uporabljati, kot pravi naša hči, »srednjeveških mučilnih naprav«.

 

Za AEQ somatiko in Aleša sem slišala od prijateljice, ki je z njegovo pomočjo reševala nekatere svoje zdravstvene težave in je tudi sama končala izobraževanje za klinično somatiko. Na njeno prigovarjanje sem kontaktirala Aleša in po spletu srečnih naključij kmalu dobila termin. Samo srečanje je bilo prijetna mešanica pogovora in vaj in po tem sva s hčerko, zbegani in hkrati opogumljeni, krenili na avanturo s somatiko.

 

Čeprav zahtevajo vaje precejšen mentalni napor zaradi osredotočanja na gibe, moji hčeri to ni povzročalo težav. Naslednje tri tedne je vztrajno izvajala vaje vsako jutro in zvečer, nato pa je sledilo novo srečanje z Alešem. Na žalost njene skolioze nismo slikali pred prvim tretmajem in tako nimamo »dokaza« o neverjetnem izboljšanju stanja, razlika je bila očitna, vidna že od daleč, tako v hčerini drži telesa kot tudi v sami ukrivljenosti hrbtenice. Nadaljnja srečanja so bila enak preplet novih informacij, utrjevanja že naučenega in dobrega razpoloženja. Z vsakim srečanjem je bila skolioza vidno manjša in je sedaj, 4 mesece in pol po prvem tretmaju, skoraj neopazna. Hči je bila nekaj tednov nazaj na šolskem sistematskem pregledu in zdravnica je komentirala, da je njena hrbtenica »super«.

 

Somatika je imela velik vpliv na življenje naše hčerke, ne samo v smislu izravnavanja njene hrbtenice. Najbolj očitna sprememba je urejenost njene sobe. Sicer je na splošno zelo urejena oseba in je skrbela, da je bila njena soba urejena, vendar je za to potrebovala precej časa in truda. Kmalu po začetku vadbe pa je sobo urejala z lahkoto in skoraj brez napora. Prav tako sva obe opazili, da si lažje organizira šolske obveznosti.

Pred somatskim gibanjem ji je velika količina obveznosti predstavljala ogromen pritisk in takrat se sploh ni bila zmožna zorganizirati, da bi jih lahko vse opravila. Sedaj ji je to neprimerljivo lažje; še vedno se dogaja, da je pod stresom, vendar se skoraj takoj in brez težav izvleče iz stresne situacije in opravi, karkoli je potrebno. Imam občutek, da je na splošno bolj srečna, bolj zadovoljna in nekako bolj urejena, odkar vadi somatske gibe.

 

Mimi Konig Barusic, Zaprešič

 

 

Pred dobrim letom smo se soočili z zelo neprijetno diagnozo pri 13 letni hčeri, skolioza. Po prvem šoku, ko nam je ortoped povedal, da je to okvara hrbtenice, ki se jo ne da odpraviti in s katero bo hčera morala živeti, je sledil še večji šok. Specialist ortoped na Ortopedski kliniki je še enkrat pregledal hčerko in izmeril »ukrivljenost« njene hrbtenice ter nam povedal, da je njena hrbtenica ukrivljena pod kotom 42 stopinj, pri 45 stopinjski ukrivljenosti hrbtenice pa je že potreben kirurški poseg.
 
Hči, ki je aktivna plesalka in športnica se je v zadnjih treh letih zelo pogosto srečevala z bolečinami v hrbtenici, posledično tudi hudimi bolečinami v kolenih. Poskušali smo ji omiliti bolečine, vozili smo jo na masaže, preko spleta iskali načine kako odpraviti težave. Vendar so se bolečine stopnjevale iz treninga v trening. Kljub vsemu se nismo vdali v usodo in smo iskali rešitve in načine, kako pomagati hčeri tudi izven okvirjev klasične medicinske pomoči. Usoda je hotela, da se je mož srečal z Alešem Ernst in je njun pogovor nanesel na klinično somatiko.
 
Zadeva se nam je zdela takoj zanimiva in kmalu smo poklicali Aleša, če bi se lahko naša hči oglasila pri njemu. Že na prvem srečanju nam je Aleš v grobem povedal, da obstaja rešitev za hčerino težavo. In tako smo začeli z aktivnimi terapijami klinične somatike, kjer nam je Aleš razložil zakaj je prišlo do težav in ukrivljenosti hrbtenice in kako se spoprijeti s težavo. Kmalu smo skupaj s hčerko ugotovili, da je težava rešljiva, da ji vaje klinične somatike pomagajo ne samo pri »ravnanju« njene hrbtenice, in v boju z bolečinami, ampak so ji v veliko pomoč v življenju nasploh. Hči še vedno zelo aktivno pleše, bolečin v hrbtenici in kolenih praktično ni več, če se že pojavijo, jih s pravilnim izvajanjem somatskih vaj hitro odpravi.
 
Hči je neskončno hvaležna Alešu za vse nasvete , kajti že na oko, je njena hrbtenica bolj ravna, bolečin nima več, njena drža je pokončna, končno se dobro počuti v svojem telesu, ki ga s pomočjo somatskih vaj zna voditi. Poleg praktičnih vaj, pa je Aleš hčeri pomagal tudi z mnogimi življenjskimi modrostmi in nasveti, ki ji zelo koristijo na njeni plesno tekmovalni poti kot tudi pri čisto vsakdanjih odločitvah. Z največjim veseljem tudi ostali v družini izvajamo somatske vaje, prebiramo Aleševo knjigo »Lahkotno iz kroničnih bolečin« ter vsakemu, ki se sooča s podobnimi težavami svetujemo posvet z Alešem Ernst, učiteljem klinične somatike.
 
Družina Tabor, Brezice

 

 

Stanje po šestih obiskih:

Zmanjšanje in odprava skolioze 1

 

Začetno stanje: 

Zmanjšanje in odprava skolioze 2

 

Aleš Ernst, učitelj AEQ metode 5. stopnje

 

Mnenje:

Skolioza

 

Do Aleša me je pripeljala moja stara znanka, bolečina v vratnem predelu hrbtenice. Vedela sem, da je posledica skolioze, a ker so me že v mladosti zdravniki poučili, da je skolioza neozdravljiva bolezen, sem se z njo nekako sprijaznila. Vse dokler niso bolečine postale dobesedno neznosne. Nikoli ne bom pozabila dneva, ko sem v solzah zavoljo bolečin pisala Marjanu Ogorevcu in ga prosila, če mi lahko priporoči kakšnega dobrega kiropraktika. Bil je kratek in jedrnat: »Vesna, mislim, da bi bila zate AEQ metoda, ki jo izvaja Aleš Ernst.« Od tega je devet mesecev in danes vem, da je bil to najboljši nasvet, ki sem ga kdaj koli dobila v svojem 44-letnem življenju. Kajti od takrat se mi je življenje postavilo na glavo. Pravzaprav pa se mi je pričelo postavljati na noge, saj je bilo skoraj od mojega rojstva postavljeno na glavo. Najhuje pa je to, da se tega sploh zavedala nisem. Živela sem v prepričanju, da je moja skolioza dedna bolezen, ki z mojim načinom čustvovanja, razmišljanja in delovanja nima prav veliko. Menda se je moja hrbtenica v mladosti zaradi dednega faktorja, hitre rasti in nošenja težke šolske torbe ukrivila. Fizioterapevti so mi rekli še, naj bom športno aktivna, če pa bodo bolečine prehude, ni greh tu in tam poseči pa kakšnih analgetikih. O povezavi s čustvi ali bognedaj travmami pa nikoli niti besede.

Vesna Žist, Napoli, Italija

 

Vesna Žist

 

 

 

 

tel. : 00386(0)74990871 
mail: info@aeq.si
YouTube Facebook