menu
TEŽAVE | Bolečine v stopalih in kolkih

Bolečine v stopalih in kolkih

 

26.2.2014

 

Stopalo in kolk vedno delujeta vzporedno.

Zakaj? Zato, ker je koleno – sklep, ki ju povezuje – gibljivo le v smeri naprej–nazaj in nima sposobnosti, da bi se zvilo v kateri koli drugi kot. Če stopalo obrnemo v levo ali desno, se koleno ne premakne, je zaklenjeno; premakniti se mora kolk. Če želimo torej stopalo svobodno obračati in premikati, moramo biti sposobni svobodno obračati in premikati kolk.

 

Kolk je povezan s telesom preko mišic trupa in hrbtenice. Hrbtenica je sestavljena iz 24 vretenc, ki se vsa obračajo in premikajo. Bolj ko čutimo, nadzorujemo in se zavedamo premikanja trupa in hrbta, bolj svobodno in pravilno lahko premikamo kolk, koleno in stopala. In obratno: manj ko čutimo hrbet, slabša ko je gibljivost trupa in bolj ko smo zategnjeni, bolj trdi in negibljivi so tudi sklepi v nogah. Posledično so naše noge manj svobodne, manj učinkovite in manj primerne za opravljanje vsakodnevnih del in nalog.

 

Zakaj nas torej noge, še posebej stopala, pogosto in z leti vedno bolj bolijo? Zato, ker smo vedno bolj trdi v hrbtu, trupu, vratu in posledično tudi v kolkih, ta togost pa nas sili v to, da noge in stopala uporabljamo neučinkovito in rigidno. Namesto da bi se na tla odzivali mehko in tekoče, se z njimi bojujemo; v stopalih imamo namreč premalo svobode in lahkosti. To negativno vpliva na kosti in sklepe ter neprekinjeno napenja mišice preko njihove vzdržljivosti, zato so te boleče in utrujene.

 

 

Kako lahko spremenimo delovanje svojih stopal in nog

 

Dokler bomo svoja stopala zlorabljali zaradi rigidnosti in negibljivosti v kolkih, nam tudi injekcije kortizola ne bodo mogle pomagati. Prav tako mišic ne bo dolgoročno osvobodilo vlečenje in cukanje nog. Poskušajmo zavestno postati mehki in tekoči v gibanju, voljni v kolkih in trupu.

 

Vsi smo kdaj že opazili, da se na cesti težko ozremo čez ramo, da bi preverili, ali morda sekamo pot avtomobilu ali kolesarju. Današnji način življenja od nas zahteva, da se osredotočamo na svet pred seboj in da se vedno manj premikamo (ko vozimo avto, gledamo televizijo, delamo z računalnikom, govorimo po telefonu), zato postajamo tudi vedno manj gibljivi. Gibkost in elastičnost gibanja pa sta nujni za obstanek in preživetje. Kadar moramo denimo nenadoma hitro odskočiti pred avtomobilom, pomaga, če smo gibki in voljni v trupu, saj trd hrbet enostavno ne omogoča hitre reakcije in zato tudi noge in stopala ne morejo zadovoljivo slediti.

 

Čeprav zveni nemogoče, lahko potrebno gibkost ne glede na starost ponovno pridobimo oziroma se je naučimo. AEQ Klinična somatika™ nam pokaže, kako začutiti svoje telo in svoje gibe, jih ozavestiti in toge gibe narediti spet voljne in mehke.

 

Izkušnje z zdravljenjem športnih poškodb Pri delu prihajam v stik s številnimi kolesarji in drugimi športniki, ki tožijo o bolečinah v kolenih, stopalih in kolkih. Rešitev običajno iščejo v spremembi položaja na kolesu, nakupu drugačnih pedal, sedeža ali čevljev. Toda scenarij je vedno enak: po nekaj mesecih izboljšanja se bolečine vrnejo in pogosto celo poslabšajo. Razlog za to je preprost: niso se posvetili pravemu vzroku za svoje težave.

 

Kolesarji in tekači, ki se naučijo čutiti svoje telo in ki se navadijo svoje gibe skozi učenje klinične somatike nadzorovati, poročajo o hitri in trajni odpravi težav in bolečin – tako v športu kot tudi v službi in vsakdanjem življenju ter celo med spanjem. Posledično se z izboljšanjem telesnega in psihičnega počutja začnejo dvigovati tudi njihova forma in telesne sposobnosti (moč, vzdržljivost, reakcijski čas, zanesljivost) ter veselje do življenja in športa.

 

 

IZKUŠNJA KLINIČNE SOMATIKE

 

Še danes se spomnim, ko sem prvič poklical Aleša in opisal moje težave z bolečinami v kolenu pri kolesarjenju in pozorno je poslušal. Mirno me je vprašal po mojih ramenih in morebitnih preteklih poškodbah in operacijah, kolena ni omenjal in me pomiril, da bo vse u redu… Nasmejalo se mi je do ušes, takoj sem začutil, da bomo delali na vzroku in ne »krpali« simptomov.

 

Če dobro pomislim, sem prvič bolečine na kolesu začutil v levi preponi, v študentskih časih, 15 let nazaj med dnevnim kolesarjenjem po Ljubljani. Nekaj let za tem, so se bolečine zopet pojavile in se celo selile na spodnji del hrbta, levi kolk, koleno in na nasprotno stopalo. Ne samo pri kolesarjenju, tudi pri teku, hoji navkreber, med službo, pri sedanju v in iz avta, skratka ne samo pri športu ampak tudi pri aktivnostih vsakdanjega življenja.

 

Rešitev kot vedno sem iskal v šibkem mišičju, čeprav sem se redno ukvarjal s športom in tako dodajal vedno nove vaje, imel fizioterapevtske obravnave, izvajal samomasažo z različnimi pripomočki in raztezne vaje skoraj do onemoglosti…

 

Zaradi nezadovoljstva z rezultati in ne-mira v sebi, sem iskal rešitev naprej in končno »spoznal« Klinično somatiko.

 

Ključ je bil v sprostitvi in zavedanju določenih delov telesa oz. usmerjanju pozornosti na gibanje med vajami KS ter spoznanju refleksa rdeče luči. Med pogovorom z Alešem sem njegove besede kar požiral, vse se mi je zdelo naravno, zemeljsko, logično, preprosto in se iz terapije v terapijo bolj prepuščal in se na koncu poistovetil s filozofijo KS. To pomeni, da poleg vsakodnevnega izvajanja gibov KS, ki jim namenim od 10 do 30 minut (s tem odpadejo vse ostale metode in pripomočki), sem začel določene zakonitosti KS prenašati tudi v vsakdanje življenje. Med določenimi opravili ali aktivnostmi (kolesarjenje, plezanje, igra z otroci na tleh…) naredim v mislih kratek prelet skozi telo, se vprašam kje nisem sproščen, kje je ovira, kako diham ipd., to popravim in sem uspešnejši v nadaljevanju. Naj se nadaljuje…

 

Gabrje, 02.09.2015 Benjamin Trontelj, dipl.del.ter.

 

 

 

Sezono 2015 sem začela z dobrimi treningi in napredkom za zimski čas. Žal se je ta trend porušil konec februarja z nepričakovano bolečino v kolenu. Ker je bilo to tik pred prvo dirko na Cipru sem prekinila s treningi, a sam odmor ni pomagal. Po vrnitvi v Slovenijo sem obiskala nekaj zdravnikov katerih diagnoze so se razlikovale. Disciplinirano sem se držala zdravniških navodil in redno obiskovala terapije. Okrevanje je bilo minimalno in počasno. Medtem me je po FB poiskal gospod Aleš Ernst in mi ponudil svojo pomoč.

 

Odpravila sem se v Brežice brez prave predstave kaj me čaka, saj nisem imela ideje kaj KLINIČNA SOMATIKA je – a ko te bolečina ohromi in ti spremeni življenje ter športni vsakdan si pripravljen na marsikaj… Že na prvi terapiji sem ugotovila, da gre za drugačen pristop odpravljanja bolečine – odpravljajo se vzroki, ki privedejo do bolečin. Moj problem je izhajal iz nesimetrije delovanja telesa – mišice na eni strani telesa so bile precej močnejše kot na drugi strani telesa – pri simetričnem gibanju na kolesu pa mora biti celo telo simetrično obremenjeno pri premagovanju sil na pedalih in pri držanju krmila. Aleš mi je pokazal različne vaje s katerimi sem počasi svoje telo postavila v pravilen položaj in simetrija delovanja mišic se je popravila. Bolečine v kolenu so počasi izginjale in začela sem normalno trenirati.

 

Vaje KLINIČNE SOMATIKE mi vzamejo vsak dan 15 – 20 minut – po treningu in zvečer pred spanjem. Utrujenost po treningu je manjša, predvsem pa občutim večjo sproščenost telesa. V nadaljevanju sezone me je doletela še ena poškodba – padec na državnem prvenstvu in počeno rebro. Tudi to sem premagovala z vajami KLINIČNE SOMATIKE.

 

Gospodu Alešu Ernstu se zahvaljujem za pomoč pri reševanju moje nesrečne sezone, saj sem kljub poškodbam osvojila bronasto medaljo na Evropskem prvenstvu. P  rav tako se zavedam, da imam v skrbi za svoje telo še rezerve, katere upam da s pomočjo KLINIČNE SOMATIKE izkoristim v olimpijski sezoni 2016!

 

BLAŽA KLEMENČIČ – gorska kolesarka

 

 

tel. : 00386(0)74990871
mail: info@aeq.si
YouTube Facebook