menu
AEQ METODA | Dobro je vedeti | Pleme Cherokee ima staro zgodbo o poglavarju

Pleme Cherokee ima staro zgodbo o poglavarju velike vasi

 

15.10.2014

 

Nekega dne se je poglavar odloči, da je napočil čas, da svojega najljubšega vnuka pouči o življenju. Odpelje ga v gozd, posadi pod staro drevo in mu razloži: ”Sin, v umu vsakega živečega človeškega bitja poteka boj. Čeprav sem moder, star poglavar, vodja naše vasi, se ta boj odvija tudi v meni. Če se tega boja ne zavedaš te bo spravil ob pamet. Nikoli ne boš vedel v katero smer iti. Včasih boš v življenju uspel, nato pa, ne da bi razumel, zakaj, boš nenadoma izgubljen, zmeden in preplašen, morda boš ostal brez vsega za kar si tako trdo delal. Velikokrat boš mislil, da delaš pravo stvar, nato pa boš ugotovil, da si sprejemal napačne odločitve. Če ne razumeš sil dobrega in zla, individualnega in kolektivnega življenja, resničnega ali lažnega jaza, bo tvoje življenje vedno polno nemira.

 

Tako je, kot bi v meni živela dva volkova; eden je bel, drugi je črn. Beli volk je dober in nikomur ne stori nič žalega. Živi v harmoniji z vsem, kar ga obdaja, in ne čuti se užaljenega zaradi česa, kar nekdo stori brez namena, da bi ga užalil. Dobri volk, prizemljen in močan, ker se zaveda, kdo je in česa je sposoben, se bori le takrat, ko je to upravičeno in ko to mora storiti, da bi zaščitil sebe ali svojo družino, in celo takrat to počne tako kot je prav. Skrbi za vse druge volkove v svojem v svojem tropu in vedno ostane zvest svoji naravi.

 

Toda v meni živi tudi črni volk, ki pa je povsem drugačen. Glasen je, jezen, nezadovoljen, ljubosumen in preplašen. Pobesni zaradi najmanjše malenkosti. Prepira se z vsakomer, ves čas brez razloga. Sploh ne more trezno razmišljati, saj so njegov pohlep in sovraštvo tako močni. Toda ta jeza, sin moj, je brezsmiselna, saj njegova jeza ne bo nikoli ničesar spremenila. Išče težave kamorkoli gre, zato jih vedno tudi najde. Nikomur ne zaupa, zato nima nobenih pravih prijateljev.”

 

Stari poglavar za nekaj minut obsedi v tišini, da bi lahko njegov najmlajši vnuk razmislil o zgodbi o dveh volkovih. Nato se počasi skloni, se zazre v vnukove oči in prizna: ”Včasih mi je s tema volkovoma težko živeti, saj se oba zelo močno borita za prevlado nad mojim duhom.”

Prevzet nad pripovedjo dedka o njegovi veliki notranji bitki fant povleče starca povleče starca za hlačnico in ga boječe vpraša:” Kateri volk pa zmaga dedek?” In z izkušenim nasmeškom ter močnim, odločnim glasom odvrne:” Oba zmagata, sin. Veš, če bi hranil samo belega volka, bo črni volk prežal za vsakim vogalom in čakal trenutek, ko bom razburjen ali preveč zaposlen s kakšno od svojih obveznosti, in napadel belega volka ter meni in mojemu plemenu povzročil velike težave. Ves čas bo jezen in boril se bo za pozornost, ki si jo želi. Če pa malo pozornosti namenim tudi črnemu volku, ker poznam njegovo naravo, če se mu zahvalim za njegovo neomajno moč in mu dam vedeti, da spoštujem njegov značaj ter da mu bom pustil pomagati, če bomo kdaj kot pleme v velikih težavah, bo srečen, srečen pa bo tudi beli volk in tako oba zmagata. Vsi zmagamo.”

 

Deček zmeden vpraša:” Ne razumem, dedek. Kako lahko oba volkova zmagata?” Poglavar nadaljuje:” Veš sin, črni volk ima veliko pomembnih lastnosti, ki jih bom na poti še potreboval. Silovit je, močnega duha in ne bo se uklonil niti za trenutek. Iznajdljiv je , spreten in sposoben najbolj pretkanih zamisli in strategij, ki so v času vojne zelo pomembne. Močne in izostrene čute ima, ki jih zna ceniti samo tisti, ki zre skozi oči teme. Če nas nekdo napade, nam lahko on služi kot največji zaveznik.” Poglavar nato iz torbe povleče kosa mesa in ju položi na tla, enega na svojo levo stran in drugega na desno. Pokaže na meso in reče:” Tukaj na moji levi je hrana za belega volka, na moji desni pa je hrana za črnega volka. Če se odločim hraniti oba se ne bosta več bojevala za mojo pozornost in bom lahko vsakega od njiju uporabil, kot bo potrebno. In ker med njima ne divja nobena vojna, lahko slišim glas notranje modrosti in se odločim, kateri mi lahko v največjo pomoč v dani situaciji. Če tvoja babica želi hrano, da bi pripravila neko posebno jed, meni pa je ne uspe priskrbeti, lahko belega volka za očarljivost, da potolažim njenega črnega volka, ki je lačen in jeze. Beli volk zna vedno izbirati prave besede in pomagal mi bo, da bom bolj pozoren na njene potrebe. Veš, sin, če razumeš, da v tebi obstajata dve glavni sili in obema nakloniš enako mero spoštovanja, bosta obe zmagali in vladal bo mir. Mir sin moj, je poslanstvo plemena Cherokee—končni življenjski namen. Človek, ki ima v sebi mir, ima vse. Človek, ki je razklan zaradi vojne , ki divja v njem, nima ničesar. Mlad moški si in odločiti se moraš, kako boš ravnal s tema nasprotujočima si silama, ki živita v tebi. Od te odločitve bo odvisen preostanek tvojega življenja. In ko bo eden izmed volkov zahteval posebno pozornost, kar jo včasih bo, se tega ne sramuj; samo priznaj to svojim starešinam in si priskrbi pomoč, ki jo potrebuješ. Ko o tem spregovoriš ti lahko tisti, ki so že bili enako bitko, ponudijo svojo modrost.”

 

Vsakdo od nas je sposoben biti dober in slab, pogumen in boječ, miren in nasilen. Toda šele ko si obe skrajnosti priznamo in jih sprejmemo lahko dosežemo ravnovesje. Ko pa si prizadevamo da svetu pokažemo le dobre plati samega sebe ter drugo skrajnost potlačimo in jo skrivamo, podremo to ravnovesje. Ker pa naša soma vedno teži k simetriji in celoti nas pogosta in daljša neravnovesja privedejo v vedno močnejše ter pogostejše aktivacije refleksa zelene ali rdeče luči. Postopoma se na refleks navadimo in postane podzavesten ter s tem izven naše kontrole. Ravnovesje se podre spremeni našo držo, gibanje in sodelovanje med telesom in zavestnim delom uma. Življenje postaja težje, napornejše in izgubljamo željo po napredku, širitvi znanj ter sposobnosti in počasi občutimo zob časa ter vpliv čutno gibalne amnezije na naše življenje.

 

Človekovo stanje je stanje nasprotji ravno tako kot je stanje nasprotji vse v naravi in celem vesolju. Če to zanikamo s tem zanikamo svoje bistvo in svoj resnični jaz, to pa skozi čas in stopnjevanje povzroči bolečino ter trpljenje in nezadovoljnostvo nad svojim življenjem.

 

Aleš Ernst, učitelj AEQ metode, učitelj klinične somatike

 

tel. : 00386(0)74990871
mail: info@aeq.si
YouTube Facebook