menu
IZKUŠNJE | James M Tomažin

Učitelj 2.stopnje AEQ metode® se izpove

 

Iz dana u dan, u svakom pogledu sve više napredujem.


Danes sem prejel dve sporočili, eno od fizioterapevta, ki ga bežno poznam, drugo od mojega učitelja, ki ga res cenim. Čeprav sem imel res »zapolnjen« dan, sem vsak prost trenutek razmišljal o teh dveh sporočilih. Razmišljal o tem, kaj meni pomeni besedna zveza »biti učitelj«. Kaj to pomeni meni osebno, kaj to »biti učitelj« pomeni zame v mojem življenju. Kaj to pomeni moji hčerki. Kakšen zgled dajem njej, kakšen vsem ostalim. Kako me ljudje sploh »vidijo«. Biti učitelj je nekaj najlepšega na tem svetu.

 

Biti učitelj, ki uči ljudi, da bodo zdravi ali se bodo naučili biti zdravi, je še lepše.

 

To, da sem postal učitelj je prišlo nekako kar samo od sebe v moje življenje. Sicer dogodek pred 25 leti, ki je to povzročil, ni bil ravno prijeten. Vseeno sem hvaležen stvarstvu za vso sosledje dogodkov in situacij, ki jih je povzročil in ki so mi pomagali da sem, kjer sem.

Če pomislim samo na tiste, ki so me najbolj »zaznamovali« : Randy Huntington, Dennis Keiser, dr.Drago Smiljanič, Avguštin Puščavnik, Mikel Hoff, dr.Mel Gill, Bodin in Aleš Ernst.

 

Še več učiteljev me je pomagalo s svojim znanjem na moji dosedanji poti, a našteti so tisti, ki so mi pomagali (in mi še pomagajo) na moji poti do občutnih sprememb. Vsem skupaj iskrena hvala, da ste se pojavili na moji poti. Vsem vam hvala, da ste mi pomagali do sem, kjer sem zdaj. In vsem vam iskrena hvala za vse znanje, ki ste mi ga in mi ga še podajate.

 

Tudi vi ste »krivi« da sem z vašo pomočjo malo hitreje: - Našel, kar sem dolgo iskal. - Našel smisel svojega življenja. - Našel cilj, ki je dosti večji od mene. Iz srca vam hvala tudi za to! Srečen sem, fajn mi je vsak dan bolj.

 

Učim se vsak dan, učim druge in obenem spet učim sebe. Popolna zanka.

 

In vem, da bom učitelj do konca življenja, do svojega zadnjega diha.

 

Dober učitelj se nikomur ne smeji, nikjer se ne izpostavlja kako pameten je in se ne posmehuje nikomur. Vsakega sprejema takšnega kot je. Vsi smo različni in tudi nepopolni. Nihče ne rabi biti podoben nikomur, vsak zase pa je v svojem bistvu edinstven in se lahko stalno spremeni na bolje. Še sploh, če mu pomaga učitelj.

 

Zato je učitelj tukaj, da uči in pomaga potrebnim učenja in pomoči. Zato da sodeluje s sebi »enakimi« in da skupaj z njimi uči in pomaga potrebnim učenja in pomoči. In zato, da se uči od tistih z več znanja, da bo še bolje in laže učil in pomagal potrebnim učenja in pomoči. Obenem pa se spet cel čas uči še sam.

 

A obstaja kak bolj popoln poklic? A kako naučiti ljudi biti zdravi? Je to danes misija nemogoče za učitelja?

Danes v tem vedno hitrejšem načinu življenja, stalnici vsekodnevnega pospeševanja v kakršnem koli početju, hlepenja za denarjem, zbiranjem materialnih dobrin (samo poglejte v svojo omaro z oblekami), čaščenjem »popolnega« telesa in v neprenehnem »iskanju« več časa.

 

Vse se spreminja s svetlobno hitrostjo.

 

Znanje na področju računalništva, tehnologije, industrije, medicine, farmacije, poznavanje človeškega telesa, vse raste s potenco že »od danes na jutri«.

 

A kako je mogoče, da je navkljub enormni rasti znanja, vedno več bolanih, vedno več takšnih, ki imajo bolečine kjerkoli v telesu? Zdravju, ki je katastrofalno slabše, kot je bilo samo 60 let nazaj.

 

Danes že otroci poznajo bolečine v hrbtu pri osmih, desetih letih…

 

Življenje je gibanje, nenehno gibanje, vse se giblje in spreminja.

 

Brez gibanja ni življenja.

 

Danes pa se vsi vedno manj gibljemo že kot otroci. Že od malega nas učijo (otroci gredo v vrtec že z enim, dvemi leti) sedi pri miru, bodi tiho in poslušaj in opazuj. Vrtec, osnovna šola, srednja šola, šolanje na fakultetah, služba, povsod sedi pri miru, bodi tiho in poslušaj in opazuj.


Tisti, ki pa »ne ubogajo« takoj, pa so »ožigosani« kot hiperaktivni – sindrom ADHD. In že v mladih letih prisiljeni jemati tablete.

Kaj se zgodi zaradi premalo gibanja in preveč sedenja z vsemi naši notranjimi senzorji, ki jih imamo v telesu. Naše telo je še bolj dovršen sistem kot center ameriške vesoljske agencije NASA.

 

Naše telo je najpopolnejši sistem, ki obstaja. Ampak samo v primeru, če so usklajeni telo, duša in um. Če se dovolj gibljemo, če se dovolj čutimo, če so vsi deli v sinergiji. Zaradi načina življenja, nepravilnega prehranjevanja, nepravilnega dihanja, vsega navedenega odstavek više (od drugega leta nas »trenirajo« da smo usmerjeni navzven), pa naš popoln sistem sploh ne delujejo več tako kot bi moral. Večinoma, sploh v zahodnem svetu, naš sistem danes deluje zelo nepopolno ali lahko rečemo,li, da sploh ne deluje.


Na nek način to niti ni več življensko pomembno, ker ne živimo več v džungli (nevarnem okolju) , kjer bi bili hitro ob glavo zaradi neobčutenja.

 

A dolgoročno to pomeni ravno to, kar se nam dogaja. Sploh ne čutimo svojega telesa, telo-duša-um niso povezani in ne čutimo bolečin-bolezni dokler že ni prepozno. Pandemija vseh bolezni, bolečin, alergij nam še bolj kaže bolečo resnico.


Zastrašujoče, da najbolj popoln sistem v vesolju ne deluje, ne opravlja svoje najpomembnejše funkcije, senzorji ne delujejo  in mi ne čutimo. Sploh ne čutimo, da ne čutimo! Zdravje je ravno zato postalo ena najbolj iskanih dobrin. Življenje brez bolečin, bolezni, pa prava utopija. Kar je za posameznika slabo, pa je za sistem, današnjo zahodno družbo donosno.

 

Danes je vse, kar je redko, takoj povezano z denarjem. Z mnogo, mnogo denarja…

 

Zdravje je danes eden najbolj donosnih poslov..


Povsod je polno reklam zdravilcev, zdravnikov, fizioterapevtov, kiropraktikov, osteopatov, alternativcev, bioenergetikov, vseh vrst ljudi, ki zdravijo, ki edini imajo rešitev.

 

Povsod se pojavljajo reklame za razne tablete, kreme, učinkovine, ki izvirajo iz vseh mogočih krajev sveta, ki tudi ponujajo rešitev vseh težav.

 

Povsod se pojavljajo reklame za metode, ki zdravijo karkoli. Ali sploh lahko verjamo komu, ki reče da zdravi? Osebno ne verjamem, da obstaja karkoli zunanjega, izven našega sistema telo-duša-um, kar lahko zdravi ali pa celo pozdravi.

 

Osebno ne verjamem, da sploh obstaja kakšna bolezen, bolečina…


Na primer, tudi rak razumem, kot ime za situacijo, v kateri je trenutno nek sistem. To ni bolezen, to je trenutna situacija. Vsaka situacija pa se lahko reši ali pa se ne reši. Če se ta trenutna situacija raka v našem sistemu ne reši, pa vsi vemo kako se to konča.

 

Prepričan pa sem, da je vsaka alergija, bolečina, bolezen, karkoli pač se je zgodilo, znak, sporočilo boga, stvarstva, vesoljcev, nekoga pač, ki nam je s tem povedal: »TI POČNEŠ NEKAJ ZELO NAROBE. BOLI TE, USTAVI SE, RAZMISLI, NEHAJ S TEM KAR SI POČEL SEDAJ, POČNI TO POPOLNOMA DRUGAČE. NE SME BOLETI!«

 

Kako je človeštvo prišlo do sem, kjer smo sedaj? Evolucijsko gledano smo cel čas znali zelo racionalno uporabljali energijo. A še pomebneje, da smo nekaj, kar smo prej počeli tako, začeli početi potem drugače. Bistvo vsega – sprememba, spremenili smo nekaj.

 

Samo spremembe so lahko sprožile vsa mala in velika odkritja, ki so nas pripeljala sem, kjer smo sedaj.


Tako so nastali sulica, lok, prača, frača, čoln, okroglo kolo, hiša, grad, parni stroj, telefon, avto, mikroskop, radio, televizija, računalnik, raketa…

 

Ko se je pojavila nekaj, kar je »bolelo«, kakršnakoli bolečina, je človek bil prisiljen spremeniti način razmišljanja. Spreminjali smo način mišljenja, s spremenjenim načinom mišljenja, pa so bile omogočene spremembe.

 

Tudi vsi izumi, so lahko nastali samo zato, ker se je način razmišljanja dovolj velike količine ljudi spremenil, da so lahko izumitelji (npr. Leonardo Da Vinci, Kopernik, Newton, Tesla, Einstein…), sploh izumili, to kar so izumili. Brez vseh predhodnih sprememb mi danes ne bi poznali teh imen. Zakaj je sprememba tako pomembna tudi za zdravje, bolečino, povrnitev zdravja, odpravo bolečine?

 

Že Einstein je rekel, neumno je nekaj stalno početi isto in pričakovati drugačen rezultat.


Potrebno je nekaj spremeniti, da bomo edinemu, ki nas lahko zdravi in pozdravi, omogočili pogoje, da to uspešno naredi. In ta edini je naš imunski sistem.

 

Njegov kapitan, to pa ste vi sami, pa mu lahko pomaga ali pa ne. Kapitan pa lahko pomaga samo s spremembo sebe.


Vsak, naj ga imenujem »zunanji pomočnik« (zdravnik, fizioterapevt, bioenergetik, kiropraktik, osteopat, alternativec, učitelj...) lahko z več ali manj znanja več ali manj pomaga. Ne zdravi, samo pomaga, pomaga vam, pomaga kapitanu. Vi, kapitan, pa boste nekaj naredili.

Nihče od zunaj NE more zdraviti ali pozdraviti. Ni mogoče. Kaj lahko stori »zunanji pomočnik«, ki ni učitelj?

 

Z čim več znanja z metodami za katere je specialist, pomagati, vsaj malo olajšati delo imunskemu sistemu. To ni nikoli dolgoročna rešitev. Kaj lahko stori učitelj? Vsak človek je popolnoma drugačen. Popolnoma ista stvar bo čisto drugače delovala na vsakem posamezniku.


Učitelj s svojim znanjem, razumevanjem, empatijo in občutenjem pomaga do dojemanja in potem razumevanja dane situacije. Ta je pri vsakomur drugačna. Ko pa človek dojame, potem razume in nazadnje še občuti, je pripravljen na spremembo. Najprej na spremembo sedanjega razmišljanja. Šele ta sprememba omogoči učenje, ki je edina možno pot do prave spremembe.

 

Brez tega, da se človek - kapitan, ustavi in si vzame čas, to ne gre. Brez vložka časa učenje nikoli ni možno. Čas ni dovolj, potrebni sta še dve količini brez katerih učenje ni možno, pozornost in energija.

 

Ko ima človek -kapitan dovolj časa, dovolj pozornosti in zadostno količino energije se lahko uči. Za vse tri količine je nujno, da so v pravem ravnovesju, morajo biti v sinergiji. In na dolgi rok učenje edino prinese spremembe, ki bodo pomagale posameznikovemu imunskemu sistemu spet vzpostaviti homeostazo. Homeostaza omogoča zdravje in nebolečinska stanja.

 

Učitelj je ta, ki olajša in vsaj malo skrajša pot, ki jo je »potrebno prehoditi« do želenega cilja, biti brez bolečin in se dobro počutiti. A vsak jo mora prehoditi sam. Ni druge rešitve.

 

To pot sprememb ni lahka.

 

Nikoli ni bila in nikoli ne bo.

 

Zelo težka je. Morali se boste spremeniti! Morali boste spremeniti način razmišljanja. To je nekaj najtežjega za vsakogar.

Marjan Ogorevc je rekel – človek raje umre, kot se spremeni. Morali si boste vzeti čas, vložiti pozornost in vložiti boste morali dovolj energije.

 

In se neprestano učiti. Brez učenja ni možno razmišljati v drugačnih okvirih. Brez drugačnega razmišljanja NIKOLI NI spremembe, sprememba NI MOGOČA.

 

Tu je učitelj, ki vam bo pomagal, ki bo na nek način tudi vaš zaupnik, partner. A zavedajte se, VI ste glavni igralec. Nihče ne bo nič naredil namesto vas.

 

Učitelj vas bo vodil s pravilno postavljenimi vprašanji, vi pa boste poiskali vaše odgovore, za rešitev vaših situacij.


Edino vi se boste s svojim vloženim časom, vloženo pozornostjo in vloženo energijo lahko dovolj naučili. Z dovolj znanja boste spremenili način razmišljanja in s tem omogočili dovolj velike spremembe. Te dovolj velike spremembe bodo opustile staro navade in stare načine delovanja in začele omogočati drugačne pristope, ki bodo vrnili sinergijo in homeostazo v vaše življenje.

 

Stalno pa obstajajo orodja (postopki, načini, metode, vaje), ki olajšajo in pomagajo posamezniku priti do cilja. Tudi vsa ta orodja so podvržena spremembam današnjega časa. Učitelj pa je tukaj, da s svojim znanjem, izkušnjami, empatijo in čutenjem pomaga posamezniku izbrati najprimernejše zanj. Posameznik pa je tisti, ki si bo orodje izbral in potem z redno, kontinuirano uporabo izbranih orodij in stalnim učenjem omogočil spremembo.

 

Tukaj pa ni konca. Če bomo želeli konstantno vzdrževati sinergijo v svojem življenju in homeostazo v sistemu telo-duša-um, bomo te korake nenehno ponavljali. Vse v našem življenju se bo dogajalo »kar samo od sebe«, stresa bo manj, bolečin ne bo, živeli bomo v FLOWU. Resnično bomo živeli svoje življenje.

 

Ko se učenčeva ušesa odprejo, učitelj spregovori.

 

Veselim se vsakega novega dneva, ker vem da bom počel to kar me veseli.

 

To je nikoli končana zgodba. Konča se edino takrat, ko se konča naša pot na tem svetu. Vsaka pot se konča tako.

 

 

James M. Tomazin, učitelj 2.stopnje AEQ metode

tel. : 00386(0)74990871 
mail: info@aeq.si
YouTube Facebook